۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۹۲۸۰۲
مدیر مدرسه علمیه قائم چیذر:

فاجعه منا اولین اهمالگری عربستان نبوده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه این حادثه اولین اهمالگری عربستان نبوده است، گفت: دولت مردان باید به صورت جدی و دیپلماتیک به این فاجعه خونبار رسیدگی کنند.
کشتار حجاج

حجت الاسلام سید عباس صفوی مدیر مدرسه علمیه قائم چیذر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که واکنش دولت مردان نباید به صورت حرف باشد تاکیدکرد: دولت مردان باید به صورت جدی و دیپلماتیک به این فاجعه خونبار رسیدگی کنند.

 

مدیر مدرسه قائم(عج) با بیان اینکه عربستان باید کاردان‌‌‌های را که مسبب این حادثه بودند اخراج کند، گفت: این حادثه اولین اهمال‌گری عربستان نبوده است بلکه سابق براین نیز کشورهای اسلامی از دولت منحوس سعودی ضربه خورده است ولی دولت وظیف شایسته‌ای از خود نداشته است.

 

وی با بیان اینکه ایران و کشورهای اسلامی باید یک جلسه فوری را برای این فاجعه بزرگ انسانی تشکیل بدهند ابراز داشت: کشورهای اسلامی نباید به سادگی از کنار این مساله عبور کنند.

 

حجت الاسلام صفوی با اشاره به اینکه باید روابط سیاسی ایران و عربستان کاهش یابد ابراز داشت: دولت ایران باید اعتراض خود را به دولت سعودی نشان بدهد؛ اگر کشور ایران بتواند دیگر کشورهای اسلامی را برای تشکیل یک جلسه فوری آماده کند نتایج بهتر و قابل توجه‌ای را کسب خواهد کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه قائم(عج) با بیان اینکه دولت مردان ایران با بهانه‌های انتخابات و برجام از این موضوع مهم به سادگی عبور می‌کنند افزود: زمانیکه دولت به مردمان داغ دیده ایران پیام تسلیت می‌داد باید به عربستان هم اعتراض می‌کرد و خواستار رسیدگی جدی به این موضوع می‌شد.

 

وی همچنین با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب و جامع وتاثیر گذار بودن آن افزود: رهبر معظم انقلاب راهکار اساسی را جلوی دیدگان همه مخصوصا دولت مردان قرار دادند،و باید دولت مردان و مجلس درپی انجام و رسیدگی به آن باشند.

 

حجت الاسلام صفوی بابیان اینکه کشورهای اسلامی دیگر در این موضوع از خود واکنش قابل توجهی نشان ندادند، تاکید کرد: دلیل واکنش سرد کشورهای اسلامی در مقابل این فاجعه بزرگ منا، به نفوذ و زور‌گویی آل سعود و اینکه پایگاه‌های نظامی که در این نقطه برای خود احداث کرده‌اند است.

 

مدیر مدرسه علمیه قائم(عج) با بیان اینکه افرادی در پی به چالش کشیدن اعتقادات ما دراین روزها هستند تصریح کرد: به یقین افرادی که در سایت‌های اجتماعی به مسخره کردن و یا با شعارهای سعی در مخدوش کردن اعتقادات دارند از ایمان ضعیفی برخوردارند ویا اینکه از دشمنان اسلام هستند./9668/302/ب3

ارسال نظرات