۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۷۲۸
استاد حوزه علمیه قم تحلیل کرد؛

چرایی فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مکه/ آل سعود عمله صهیونیست جهانی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کسائیان با بیان این‌که آل سعود تنها اجرا کننده نقشه‌های پلید آمریکا و صهیونیسم در منطقه است، گفت:‌ با ریخته شدن خون مسلمانان مظلوم در منا و مسجدالحرام چهره کریه آل سعود برای جهانیان مشخص و تمام توطئه‌های دشمن نقش بر آب شد.
حجت الاسلام سيد مرتضي کسائيان

حجت الاسلام سید مرتضی کسائیان، از استادان مدرسه جانبازان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: ما در جریان حادثه جرثقیل به همراه دوستم آمدیم بالای مقام ابراهیم و کنار یک ستون نشستیم که به یک باره همراه با رعد  و برق انگار یک زلزله مهیبی صورت گرفت و نگاه کردیم دیدیم همه روی زمین ریخته اند و خون از سر و رویشان جاری است.

 

وی ادامه داد: در جریان جرثقیل گویی کربلایی به پا شده بود و ما مرتبا یا حسین و یا صاحب الزمان می گفتیم؛ اما وقتی نگاه کردیم فهمیدیم جریان نه از زلزله است و نه صاعقه بلکه در اثر بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود یک تکه بزرگ از جرثقیل که مهاری هم نداشت روی زمین افتاده است.

 

حجت الاسلام کسائیان نکته مهم در این جریان را بی توجهی عمال سعودی به مردم دانست و ابراز داشت: یکی از جهاتی که عمدی بودن ماجرا را نشان می دهد همین است چراکه ما به چشم دیدیم افراد روی زمین افتاده اند و هیچ کس حتی یک نفر نیست که به فریاد اینها برسد و ما دیدیم مردم  و مسؤولان بعثه حضور داشتند و می خواستند کمک کنند اما آنها مانع می شدند و شاید خیلی ها با یک معالجه ساده زنده می ماندند در حالی که تعداد زیادی در اثر خونریزی شدید از دنیا رفتند.

 

وی افزود: چند روز بعد از این ماجرا نیز دوباره هنگام نماز صدای مهیبی به گوش رسید که همه مردم شروع به دویدن و فرار کردند اما خدا را شکر اتفاق خاصی نبود و فقط ظاهرا سعی در ترساندن مردم داشتند و از آن روز به بعد بود که مردم همیشه رعب و وحشت از حادثه ای دیگر را در ذهن داشتند و من پیش خودم گفتم خدا در منا به حال مردم رحم کند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به حادثه بعدی یعنی منا ابراز داشت: از آنجایی که بنده جانباز هستم و نمی توانستم به منا و رمی جمرات بروم برای این کار نایب گرفتم ولی از دوستان و رفقا اخبار این فاجعه دردناک را شنیدم.

 

وی افزود: در بی اخلاقی و ناجوانمردی عمال سعودی همین بس که من شنیدم در کنار خانه خدا پیرمردی ایرانی قصد داشته خانه کعبه را ببوسد اما وقتی شرطه ها مانع این کار می شوند این پیرمرد برای خواهش صورت این فرد را می بوسد و از او می خواهد تا بگذراد از خانه خدا تبرک بجوید و بعد از این ماجرا این شرطه ها دست او را می گیرند و کشان و کشان به بیرون مسجدالحرام می برند و چند مرتبه محکم به صورت او سیلی می زنند.

 

حجت الاسلام کسائیان در بیان هدف سعودی ها از این اعمال در کنار خانه خدا اظهار داشت: تمام این اعمال به صهیونیست جهانی و آمریکا برمی گردد و آل سعود تنها اجرا کننده نقشه های پلید آنها هستند و هدف دیگر سعودی ها از این کار تضعیف مسجدالحرام است، برای همین است که اطراف مسجدالحرام را با آپارتمان سازی به ویژه برج شیطانی ساعت پر کرده اند تا عظمت خانه خدا را در نظرها کم کنند.

 

وی در پایان افزود: اما به شکر خدا تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد و با ریخته شدن خون این مظلومان و به شهادت رسیدنشان چهره کریه آل سعود برای جهانیان مشخص شد و اگر تبلیغ چند ساله برای نشان دادن کارهای کثیف آل سعود به دنیا لازم بود با این عمل باعث شد تمام کشورها خود به این موضوع پی ببرند./1330/ت302/ی

ارسال نظرات