۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۷۲۳
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد؛

تأثیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رفتار مقامات آل سعود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پس از فاجعه منا دولت عربستان در کمال وقاحت با جمهوری اسلامی ایران همکاری نداشت و حتی حاضر به تحویل اجساد قربانیان نبود، اما پس از بیانات باصلابت رهبر معظم انقلاب در نهایت مجبور به همکاری با کشور ما شدند.
حجت الاسلام آل هاشم، رييس عقيدتي سياسي ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیش از ظهر امروز 12 مهر در حاشیه مراسم تشیع پیکر مطهر هفت تن از جان‌باختگان حادثه منا که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به کارشکنی‌های آل سعود پس از فاجعه منا گفت: آل سعود پس از فاجعه منا با بی‌شرمی تمام از همکاری با جمهوری اسلامی ایران خودداری ‌کرد.

 

وی با اشاره به نقش آل سعود در ایجاد فاجعه منا، عنوان کرد: آل سعود در ایجاد فاجعه منا نقش داشته اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل و ابعاد مختلف این حادثه پیگیری شود.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: هنگام رخ دادن فاجعه منا پلیس و نیروهای نظامی باتجربه عربستان در یمن مشغول کشتن مردم بودند و ماموران یا انتظامات مسیر منا یک عده جوان بی‌تجربه دولت عربستان بودند که هیچ آموزشی برای مدیریت بحران نداشتند و در نتیجه این فاجعه ایجاد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به کارشکنی‌های آل سعود بعد از فاجعه منا بیان داشت: پس از این فاجعه دولت عربستان در کمال وقاحت با جمهوری اسلامی ایران همکاری نداشت و حتی حاضر به تحویل اجساد قربانیان نبود اما پس از بیانات با صلابت رهبر معظم انقلاب در نهایت مجبور به همکاری با کشور ما شدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان کشور ما و کشورهای اسلامی که در این حادثه لطمه دیده‌اند تشکیل شود تا ابعاد مختلف این حادثه روشن شود./807/202/ب3

ارسال نظرات