۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۹۲۵۶۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که حدود 70 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، گفت: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برنامه های ماه محرم با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که حدود 70 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، افزود: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به حساسیت بالای اجرای نیت واقفان، گفت: کسانی که به هر صورتی با وقف سر و کار دارند یا متولی موقوفه هستند، باید نهایت دقت را داشته باشند تا حقوق موقوفات پایمال نشود.
 
حجت الاسلام علیزاده  در ادامه سخنان خود مسؤولیت تبلیغ وقف در ماه محرم بر عهده روحانیت است، گفت: روحانیت باید در ایام تبلیغ ماه محرم به موضوع وقف نیز توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که روحانیت باید تلاش کند اهداف قیام حسینی را به شیوه ای مناسب برای عموم جامعه تبیین کند، ادامه داد: روحانیت تنها قشری است که می تواند به خوبی اهداف قیام امام حسین (ع) را برای جامعه بازگو کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که احیای موقوفات تنها با همراهی و همکاری روحانیت امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: نفوذ کلام علما و روحانیان در میان مردم همواره موجب تحکیم پیوند میان مردم با این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده به تلاش و توطئه افکنی های دشمنان برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت با یک سخنرانی همه توطئه های دشمنان را خنثی می کند و این مسأله در تاریخ به وضوح مشاهده شده است.

 

وی با بیان این که کلام روحانیت همیشه بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: همین کلام نافذ بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین مسائل فقهی وقف از سوی روحانیت برای جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان باید همان طور که احکام دینی را برای مردم تبیین می کند مباحث فقهی مرتبط با وقف را نیز برای مردم بازگو کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که مازندران در میزان تعداد موقوفات رتبه دوم را در کشور دارد، ادامه داد: در حال حاضر 13 هزار و 730 موقوفه دراستان شناسایی شده است.

 

وی همچنین از وجود هزار 322 امامزاده در مازندران خبر داد و گفت: همچنین تعداد مساجد و اماکن متبرکه استان نیز به تربیت چهار هزار و 505 و سه هزار و 734 مورد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اگر موقوفات در استان احیا شود از نظر مسائل فرهنگی هیچ مشکلی نخواهیم داشت، ادامه داد: همراهی روحانیت با سازمان اوقاف می تواند این سازمان را در جهت اهداف دینی و فرهنگی یاری دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات