۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۲۵۴۹
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

سکوت در مقابل عربستان دشمنی با مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه سکوت در مقابل عربستان، دشمنی با مسلمانان است، گفت: بی‌لیاقتی عربستان در محافظت از حرمیین شریفین بر همه مسلمین جهان نمایان است.
حجت‌الاسلام رحيمي

حجت الاسلام حمید رحیمی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در مورد حوادث مکه به ویژه فاجعه خون‌بار منا گفت: مسلما بی لیاقتی عربستان مسبب اصلی این فاجعه بزرگ بوده است.

 

وی با بیان اینکه سرمنشأ تمامی این اتفاقات در عربستان جنگ‌های درون گروهی خاندان‌های آل سعود است، گفت: این زمان بهترین موقعیت برای کشورهای اسلامی است تا مدیریت حرمیین شریفین را از چنگال این دژخیمان بستانند و حتما در کنفرانس سران اسلامی به این موضوع پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: دولت سعودی باید مسؤولیت این فاجعه بزرگ انسانی را بپزیرد و با انصاف عمل کند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه این اتفاق لکه ننگینی را برای عربستان به بار آورد، افزود: بازخورد این اتفاق تنها به دولت منحوس عربستان برنمی‌گردد بلکه تمام کشورهای اسلامی را نیز در بر می‌گیرد از این جهت که وقتی یک کشور اسلامی توانایی حفظ و مراقبت از چنین اتفاق را نداشته باشد، به تبع آن تمام کشور های اسلامی زیر سؤال می‌روند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته حفظ و مراقبت از حرمین شریفین به دست سادات بنی هاشم بوده و بعد از آن به دست عثمانی‌ها افتاد بیان داشت: مکه نماد مسلمانان جهان است و کشوری باید از آن حفظ و مراقبت کند که قابلیت آن را داشته باشد.

 

حجت الاسلام رحیمی درادامه بابیان اینکه چرا سازمان‌های بین الملل سکوت اختیار کرده اند و هیچ مطلبی را بازتاب نمی دهند، افزود: در کشور افغانستان وقتی یک مجسمه بودا را تخریب می‌کنند تمامی سازمان‌های بین اللملی فریادشان گوش آدم را کر می‌کند، حال در گوشه دیگر دنیا (عربستان) بیش از چهار هزار انسان می‌میرد، کسی صحبت و پیامی نمی‌دهداین مطلب چیزی جز دشمنی با مسلمانان جهان نیست.

 

وی افزود: کشورهای که در برابر این فاجعه بزرگ سکوت اختیار می‌کنند یا وامدار عربستان هستند یا از سیاست منفوری که انسانیت در آن معنا نمی‌دهد استفاده می‌کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به انتخاب عجیب سازمان ملل که فیصل تراد را به عنوان رییس یکی از پنل های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل کرد، گفت: مبنای دولت آمریکا و کشورهای وابسته به او که سازمان ملل را قبضه کرده‌اند همیشه براین بوده که بدترین ها را الگو دیگران قرار دهند وقتی فاسد ترین کار فرهنگی را به عنوان بهترین اثر قرار می‌دهند مطمنا دولت مردانی را که به  کشور یمن حملات شیمیایی می‌کند را به عنوان رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب می کند.

 

حجت الاسلام رحیمی در پایان اظهارداشت: به بازماندگان این حادثه جان‌گداز تسلیت عرض میکنم و مطمنا تمامی این عزیزان از مهاجرین الی الله بوده‌اند که اجر آن‌ها برعهده خود خداوند متعال است./9668/302/ب2

ارسال نظرات