۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۲۱۰۹
معاون حوزه علمیه مازندران:

غدیر باید فرصتی برای وحدت امت اسلام باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران، غدیر را کوثر همه خوبی ها و سرچشمه زلال حیات آسمانی توصیف کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، امسال غدیر باید فرصتی برای وحدت امت اسلامی باشد.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، معرفت شناسی امام و درک غدیر را از جمله وظایف امت اسلامی در برابر واقعه غدیر برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحرافات در جامعه اسلامی و به وقوع پیوستن تراژدی غمناک بشریت عاشورا 50 سال پس از غدیر خم شد.

 

وی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که مسأله غدیر باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی نیازمند بهره‌گیری مناسب از فرهنگ غدیری هستند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، رسالت مبلغان دینی در تبیین صحیح واقعه غدیر را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: این دهه فرصت خوبی است تا ابعاد مختلف این حرکت عظیم دینی برای جامعه دینی تبیین و تشریح شود.

 

وی گفت: غدیر روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز اخوّت، روز شهامت ابراز حق، روز تکمیل دین و بیان حق، روز راندن شیطان، روز عزت قرآن و عترت و در یک کلام، روز رسیدن به حق و حقیقت است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که غدیر مهم ترین و اصلی ترین رویداد تاریخی جهان اسلام است، بیان کرد: غدیر می تواند به عنوان نقطه وحدت مسلمانان جهان مطرح شود و این کارکرد غدیر نیز باید برای جامعه مسلمین روشن و تبیین شود.

 

وی غدیر را مبنای تکامل مبعث و حیات و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدیر مسؤول هستیم، یادآور شد: در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه سازیم.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، احیای سنت ها و سیره معصومین (ع) در جامعه را در راستای فرهنگ غدیر برشمرد و گفت: جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است.

 

وی بر ضرورت احیاء فرهنگ غدیر در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید هویت خود را در این فضای موجود جامعه جهانی که بحران هویت است و جوامع بشری به شدت دچار بحران هویت هستند، دوباره تعریف کنیم.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، تضعیف جایگاه امامت و ولایت را یکی از مهم ترین اهداف دشمنان اسلام ناب برشمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که محور حرکت این انقلاب بر پایه رهبری و ولایت استوار است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به ولایت استفاده می کند، ادامه داد: غدیر نقطه آغازی است از یک حرکت بسیار زیبا، که تداوم راه همه انبیاء بوده است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر عید انبیاء الهی است، بیان داشت : اگر ما امروز دارای مکتب جعفری و تاسوعا و عاشورا هستیم، همه این ها به برکت غدیر است.

 

وی با بیان این که بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است، تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی غدیر را کوثر همه خوبی ها و سرچشمه زلال حیات آسمانی توصیف کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، امسال غدیر باید فرصتی برای وحدت امت اسلامی باشد./950/202/ب3

ارسال نظرات