۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۱۰۰
با حضور آیت الله شبستری صورت گرفت؛

برگزاری مجلس عزاداری برای جان باختگان فاجعه منا در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مجلس عزاداری برای جان باختگان ایرانی فاجعه منا امروز با حضور آیت الله شبستری در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.
آيت‌الله مجتهد شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس عزاداری برای جان باختگان ایرانی فاجعه منا امروز در مسجد مقبره تبریز با حضور آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام برگی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با عرض تسلیت شهادت حجاج ایرانی در حادثه منا، اظهار داشت: وهابیت یک فرقه افراطی و به دور از عقلانیت است، وهابیت دشمنی خود را با جهان اسلام در حادثه منا نشان داد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف حادثه فاجعه آمیز حج، اذعان داشت: این حادثه نشان داد وهابیت نه تنها با شیعیان دشمنی دارد بلکه با جهان اسلام در دشمنی و کینه به سر می برد، حتی اهل سنت نیز در تیررس هجمه‌های سنگین آل سعود و وهابیت قرار گرفته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که وهابیت هیچ نوع اعتقادی به اسلام راستین ندارد و یک فرقه دور از اسلام و اندیشه‌های پیامبر اسلام است، اظهار داشت:  تکفیر جهان اسلام، اهل سنت در کنار شیعیان نشان از افکار مریض این فرقه دارد.

وی ادامه داد: وهابیت تنها اسلام راستین را فرقه و اندیشه های خود می‌دانند و ادعا دارند که دیگر فرقه‌ها و گروه‌های اسلامی انحرافی و به دور از اندیشه‌های اسلامی است، وهابیت با اقدامات انحرافی خود آبروی جهان اسلام را در خطر قرار داده است.

حجت‌الاسلام برگی تصریح کرد: اگر در مقابل این فرقه وهابی و دولت آل سعود عزت و کرامت مسلمانان را زیر سؤال برده است، باید در مقابل دولت آل‌سعود و بی حرمتی آن به حجاج ایستاد، اگر در برابر دولت سعودی با اقتدار عمل نشود پروتر و وقیح‌تر خواهند شد.

وی غیرعمدی بودن حوادث روی داده در مناسک حج امسال را بعید دانست و گفت: مراسم امسال به همگان روشن کرد که آل‌سعود به هیچ عنوان توانائی میزبانی از خیل عظیم زائران خانه خدا را ندارد و کشورهای اسلامی باید به این موضوع چاره‌اندیشی اساسی کنند.
 
گفتنی است، این مراسم با حضور گسترده مردم تبریز همراه بوده است، شرکت کنندگان در این مراسم با محکومیت حادثه منا و شهادت حجاج ایرانی، بی کفایتی و سوء مدیریت دولت عربستان در میزبانی از زائران خانه خدا را فریاد زدند./854/202/ب2
ارسال نظرات