۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۰۵۱

تجلیل از سه برگزیده فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از سه برگزیده عرصه فرهنگ، هنر و ادب استان آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد.
تقريظ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر کتاب «لشکر خوبان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، همزمان با مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسؤولان لشکری و کشوری همراه بود، از سه برگزیده عرصه فرهنگ، هنر و ادب استان آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد.


بنابر این گزارش، در این آئین از استاد علی نظمی، از فرهیختگان عرصه شعر و ادب به خاطر اهدای کتابخانه شخصی خود به بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان با اهدای هدایا، لوح تقدیر و تابلوهای هنری قدردانی شد.


همچنین از سرکار خانم معصومه سپهری، نویسنده کتاب لشکر خوبان، که از آثار فاخر حوزه دفاع مقدس محسوب می شود، تقدیر به عمل آمد، این کتاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد تجلیل قرار گرفته و تاکنون ده‌ها بار چاپ مجدد شده است.


کتاب لشکر خوبان، خاطرات داستانی مهدی قلی رضایی از رزمندگان آذربایجان است. وی در روایت خود، جنگ را نه از منظر خاطره، بلکه گاه از چشم یک منتقد نگریسته است. وی صحنه‌ای را که در جنگ زیر آوار مانده است چنین تعریف می‌کند: منتظر کسی بودم که فکر می‌کردم به زودی خواهد آمد و مژده خواهد داد و مرا با خود خواهد برد.


هیچ وقت به آن شدت منتظر و مشتاق یک ذره نور نبودم. در آن حال تنهایی و بی‌خودی، دستی را روی دستم حس کردم. دست، نوازشم می‌کرد و تکانم می‌داد. به تدریج صداهایی هم وارد دنیای سیاه شده بود. سعی کردم دستی را که دستم را در خود داشت فشار بدهم.


بر اساس این گزارش، در این مراسم از خانم سمیرا جنت دوست، به خاطر موفقیت در عرصه آشپزی و نگارش کتاب آشپزی که اثر برگزیده بین‌المللی شناخته شده است، تجلیل به عمل آمد.


گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از نهم تا سیزدهم مهر ماه از ساعت 10 تا 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آماده بازدید علاقه‌مندان است./935/203/ب1

ارسال نظرات