۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۹۳۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

درک نکردن واقعه غدیر، سبب شکل گرفتن حادثه عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: اگر مسلمانان قدر خطبه غدیر را می‌دانستند و این حقیقت ناب سال‌ها مظلوم واقع نمی‌شد هرگز وقایعی همچون کربلا، جنگ تحمیلی و فاجعه منا در گذر تاریخ رخ نمی‌داد.
نماينده ولي فقيه در سپاه استان سمنان

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دفاع مقدس هفته‏ای سراسر ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی است و باید تقارن این ایام با عیدالله اکبر عید غدیر خم را به فال نیک گرفت؛ چرا که همه هستی انقلاب و دفاع مقدس و عاشورا و مضامین بلند معنوی برگرفته از غدیر خم است.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان خطبه پیامبر در غدیر خم را همچون عاشورا مورد توجه قرار می‌دادند و اجازه عرض اندام به دشمنان نمی‏دادند، وقایع غمباری همچون کربلا، جنگ تحمیلی و حوادث این‌روزها در کشورهای اسلامی و فاجعه اخیر در سرزمین منا به دست حکام سفاک آل سعود رخ نمی داد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به حادثه پر از ابهام و مسئله منا که در آن بیش از 400 نفر حجاج ایرانی بیت الله‏الحرام کشته، زخمی و مفقود شده‏اند، افزود: این بی‏کفایتی برای اداره حرمین شریفین از شاهزادگان سعودی پذیرفتنی نیست و انشاء الله به زودی شاهد ریشه‏کنی آل سعود باشیم تا در سال‏های آینده زائران با طیب خاطر در کنگره عظیم حج ابراهیمی حضور یابند.

 

بازخوانی واقعه غدیر در چهار شهرستان استان سمنان

حجت‏الاسلام قندهاری در آینده با اشاره به برنامه‏ریزی‏های انجام شده در کشور جهت بازسازی واقعه غدیر و طرح عمیق‌تر این گفتمان اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج چندین سال است که در خصوص اهمیت واقعه غدیر، بازسازی و خطبه‏خوانی اقدامات برجسته‏ای با حضور کارگردانان و هنرمندان مناطق مختلف انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه امسال واقعه غدیر در چهار شهرستان شاهرود، گرمسار، سمنان و دامغان بازخوانی خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته در شهرستان‏های سمنان و دامغان بعدازظهر پنج شنبه، در شهرستان گرمسار صبح روز جمعه دهم مهرماه و در شهرستان شاهرود نیز در همین روز یعنی بعدازظهر روز عیدغدیر این واقعه عظیم و تاریخی برای عموم مردم در مکان‏های از پیش تعیین شده به نمایش در می‏آید.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: جاده بنه کوه در گرمسار، پارک کوهستان در سمنان، حرم شهدای گمنام در شاهرود و بکیربن اعین در دامغان مکانهای تعیین شده برای اجرای نمایش بازخوانی واقعه غدیر است.

 

حجت‏الاسلام قندهاری با اشاره به راهپیمایی بزرگ خانوادگی در صبح روز جمعه با برآورد حضور 40 هزار نفر از مردم سمنان از میدان استاندارد تا میدان امام علی(ع) این شهرستان اضافه کرد: به دلیل برگزاری این برنامه و پخش آن از شبکه‌های سراسری، بازخوانی واقعه غدیر بعدازظهر روز پنج شنبه نهم مهرماه در سمنان برگزار میشود.

 

با اشاره به طراحی و فضاسازی‏های زیبا و سعی در غنیوی سازی محتوای نمایش این واقعه تاریخ‌ساز اظهار داشت: جوانان و نوجوانان را باید با بازسازی و بازخوانی آنچه که در غدیر گذشت با واقعیات ارزشمند آن آشنا کنیم؛ چرا که همه  چیز از غدیر سرچشمه می‌گیرددین با غدیر تکمیل شده است و همه ./977/302/ب3

ارسال نظرات