۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۹۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

آل سعود به ضیوف‌الرحمان رحم نکرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: آل سعود به عده ای مسلمان که میهمان آنها بودند و حتی تعدادی از آنها نیز از اهل سنت بودند هم رحم نکرده و آنها را قتل عام کردند و سبب ننگ جهان اسلام شدند.
حجت الاسلام محمدرضا رنجبر حجت الاسلام محمدرضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر استاد حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب در دومین شب  همایش ‹‹غدیرانه روی دست آفتاب›› مجمع فرهنگی الغدیرکاشان در سالن جهان پهلوان تختی کاشان، آل سعود را باعث ننگ جهان اسلام دانست و گفت: اگر قرار بود مجسمه معاویه را با آب طلا بسازند و در یکی از میادین آلمان نصب کنند برای این بود که اگر معاویه نبود علویان تمام اروپا را تصرف کرده بودند، امروز نیز باید مجسمه آل سعود را بسازند که اگر آل سعود نبود اسلام در جهان گسترش یافته بود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی آل سعود را بی عقل می دانند و معتقدند عقل ندارند گفت: آل سعود عقل دارند، آنها ماه ها و روزها فکرکردند و مهندسی کردند تا به اینجا رسیده اند، خودشان عقل دارند اما عقل شان، عقل ندارد چون اگر دست شان در دست علی بود این همه مسلمان را در منا قتل عام نمی کردند و جماعت مسلمانی را که اگر یک قطره آب به آنها می دادند جان نمی دادند، بنابراین چرا این کار را نکردند، چون عقل شان عقل ندارد.

 

حجت الاسلام محمدرضا رنجبر در ادامه یاد آورشد: برخی ها تا هستند، هستند اما وقتی هم که نیستند، مانند گیاه و علف که تا وقتی هست سبز و خرم است و جلوه ای دارد اما وقتی خشک شد دیگر اثری از او نمی ماند، بنابراین چقدر زشت است انسان اینگونه باشد، برخی‌ها تا هستند نیستند و وقتی هم که نیستند، نیستند، یعنی بود و نبود آنها تفاوتی نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی ها مگس و مگس وار هستند و بود و نبودشان یکسان است گفت: اما برخی‌ها تا هستند، هستند و وقتی هم که نیستند هستند مانند گلهای محمدی قمصر که وقتی گل هستند همه از وجودشان بهره مند هستند و وقتی هم که نیستند همه از اثرآن که عطر و گلاب و بوی معطر است بهره مند هستند.

 

حجت الاسلام رنجبر یاد آورشد: امام خمینی(ره) نیز تا وقتی بود همه از وجودش بهره مند بودند اما امروز که در بین ما نیست همه از آثار او بهره مند هستند، از این رو افرادی مانند امام خمینی(ره) مانند کسانی است که تاوقتی هستند، هستند و وقتی هم که نیستند باز هم هستند و اثرگذار در جهان هستند.

 

اهل بیت(ع) نور و چراغ هدایت هستند

وی افزود: نور نیز تا وقتی نور هست کسی متوجه نور نیست اما اگر به یکباره نور گرفته شود و همه جا تاریک شود، آن موقع احساس می کنی نور هست و ارزش نور مشخص می شود، بنابراین اهل بیت(ع) که نور هستند تا وقتی هستند قدرآنها را نمی دانیم مانند امیرمومنان که قدرش را ندانستند، اما وقتی رفت قدرش دانسته شد به طوریکه حتی معاویه هم برای او گریه کرد.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به اینکه انبیاء همه نور هستند و نور چیزی است که هیچ چیزی جای او نمی نشیند و مانند چراغی است تنها چراغ جایگزین آن است گفت: پیامبر اکرم(ص) به امیرمومنان می گوید تو چراغی، بنابراین چه کسی می تواند جانشین او به غیر چراغ باشد.

 

حجت الاسلام رنجبر همچنین با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) شمع آفرینش است که روزهای آخر عمر خودش را سپری می کند چه کسی را می تواند بعد از خودش  به غیر امیرمومنان معرفی کند که مانند خودش خورشید عالم تاب باشد و بتواند نور دانش را دریافت کند معرفی کند گفت: پیامبر اکرم(ص) به مردم می فرماید، من هردانشی داشتم، یعنی هر نوری داشتم به امیرمومنان دادم و امیرمومنان تنها کسی است که بعد از من می تواند نور افشانی کند.

 

وی یادآور شد: پیامبراکرم(ص) می فرماید، من هرچه می دانستم به امیرمومنان دادم، بنابراین امیر مومنان به همین دلیل بود که می گفت هرکس هر سؤوالی دارد از من بپرسد تا جواب اورا بدهم چون می دانست هرآنچه را که می خواسته از پیامبراکرم دریافت کرده است.

 

دسته کلید در دست امیرمومنان است

استاد حوزه علمیه قم یاد آورشد: پیامبراکرم به مردم می گوید من وظیفه خودم را انجام دادم و به مردم ابلاغ کردم و حرف خودم را واضح گفتم که به غیر از امیرمومنان کسی دیگر نمی تواند جای من بنشیند چرا که امیرمومنان هم علم دارد و هم چراع هدایت هدایت است و دسته کلید در دست امیرمومنان است، نکند فردا رای گیری کنید و به دنبال کس دیگری بروید.

 

وی افزود: اگر پیامبر نور است، جانشین او نیز باید نور باشد و اگر او آئینه است، تنها آئینه می تواند جانشین او باشد، بنابراین همه ما آئینه هستیم اما آئینه ای غبارآلود و گردآلود که چیزی را نشان نمی دهد چون دلهای ما پر از گناه است، اما دلهای ائمه آئینه های بی غبار است، بنابراین از خدا می خواهیم کسی را در مسیر راه ما قراردهد که آئینه دل او بی غبار باشد.

 

به گفته وی، راز و رمز پیروی ما از ائمه اطهار این است که آنها آئینه بی غبار و پاک و زلالی هستند که می توانند حقایق را برای ما روشن کنند، اهل بیت همان کسانی هستند که آئینه دلهایشان صیقل زده و پاک و بی غبار است و چیزهایی را که ما دریافت نمی کنیم به راحتی دریافت می کنند.

 

دروغگو سوار مرکب چموشی است که او را به زمین خواهد زد

حجت الاسلام رنجبر گفت: اگر ما دروغ می گوییم برای این است که فکر می کنیم دروغ گره گشا است درحالی که امیرمومنان می فرماید، وقتی دروغ می گویی سوار یک مرکب چموشی شده ای که سوارش یک لحظه آرام و قرار، آرامش و آسایش ندارد و تا به زمین اش نزد آرام نمی گیرد.

 

وی افزود: امیرمومنان می فرماید، وقتی خطایی و یا لغزشی می کنی در نگاه من که همه حقایق عالم را دریافت می کند دقیقا مانند این است که سوار مرکب چموشی شده ای که به زمین خواهی خورد.

 

به گفته وی، تقوا و درستکاری مانند کسی است که سوار بر مرکب راهواری شده است که آرامش دارد و نهایتا به مقصد خواهد رسید، لذا زمین نیز مانند یک مرکب راهواری است که همزمان با سرعت به دور خورشید و به دور خودش می چرخد و شبانه روز و فصول را پدید می آورد اما با همه چرخش و سرعتی که دارد لحظه ای احساس نمی کنی که ارتعاش دارد چون زمین مرکب راهوار است.   

 

شایان ذکر است، همایش ‹‹غدیرانه روی دست آفتاب›› به همت مجمع فرهنگی الغدیرکاشان امسال برای نهمین سال متوالی است که با هدف احیاء واقعه غدیرخم به عنوان روز اعلام ولایت امیرمومنان(ع) و اتمام دین و اکمال نعمت به مدت سه شب برگزار می شود. /1307/201/ب3

ارسال نظرات