۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۸۵۸
استاد حوزه علمیه:

انکار غدیر، انکار ضروریات اسلام است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم قرآنی با تاکید صحت واقعه غدیر، گفت: این واقعه آن‌قدر سند و مدرک دارد که هیج انسان آزاده‌ای نتواند آن‌را انکار نماید.
حجت الاسلام مير شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد صادق میرشفیعی، محقق علوم دینی عصر چهارشنبه هشتم مهرماه در نخستین همایش علمی ترویجی غدیر‌شناسی در مسجد امیر(ع)، گفت: سوال مهم و بزرگ در ذهن بسیاری از مسلمانان آگاه این است که چرا با وجود ادله و اسناد بی‌شماری که در خصوص واقعه غدیر وجود دارد، چرا بخش زیادی از مسلمانان راه را اشتباه رفتند و به امر ولایت تن ندادند.

 

وی افزود: در طول تاریخ و در بسیاری از موارد اتفاقات متعددی وجود دارد که مردم پشت پیامبران خود را خالی کردند، برای مثال حضرت نوح(ع) در طول 950 سال زندگی پر برکت خود توانست تنها 35 نفر را به‌سوی خود بکشاند، در خصوص حضرت موسی(ع) نیز روایتی است که بر اساس حیله سامری و تنها در 10 روز غیبت آن حضرت تمام قوم وی به‌جز حضرت هارون گوساله پرست شدند.

 

حجت الاسلام شفیعی در خصوص چرایی گرایش امت به جریان باطل، اظهار داشت: سابقه تاریخی امت‌ها نشان می‌ذهد که این افراد به فرمان پیامبران خود نیز عمل نکردند، در واقعه غدیر نیز دقیقا همین اتفاق برای امر رسول خدا(ص) رخ داد.

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص اصل واقعه غدیر، ابراز داشت: در مسیر معرفی امام علی(ع) به عنوان پیامبر(ص) دو موضوع مهم وجود داشت، مورد اول این بود که این انتخاب بر اساس امر الهی صورت گرفته بود، وجه دوم ماجرا نیز آنجایی نومد پیدا می‌کرد که پیامبر(ص) برای این امر سنگ تمام گذاشته بود.

وی انکار ولایت را انکار ضروری‌ترین موضوعات دینی خواند و تصریح کرد: بر اساس تالیف بسیار مهم علامه امینی در کتاب الغدیر هیچ واقعه‌ای به اندازه موضوع غدیر سند و مدرک ندارد و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌را انکار کرد.

حجت الاسلام میر شفیعی ادامه داد: در زمان‌های گذشته تمام تلاش بر این بود تا کل واقعه غدیر انکار شود، اما علامه امینی کاری کرد که هیچ کسی نتواند واقعه بزرگ غدیر را به هیچ عنوان انکار کند.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند که خلفای بعد از پیامبر(ص) صلاح ندیدند تا امام علی(ع) جای ایشان حکومت را در دست بگیرند، اما باید گفت مگر می‌شود که امر الهی را با صلاح دید عده‌ای تغییر داد.

حجت الاسلام میر شفیعی با سفارش به مسلمانان در خصوص لزوم هوشیاری، بیان داشت: اگر هوشیار نباشیم و کوتاه بیاییم قطعا دشمن واقعه غدیر، عاشورا و سایر امور مذهبی را تحریف خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه درباره شخصیت امام علی(ع)، گفت: آن حضرت در همه حال مورد توجه پیامبر(ص) بود، در بیشتر موراد نیز یار و همراه ایشان بود، اما متاسفانه ما شاهد هستیم که عده‌ای یک همراهی ساده در غار را با پیامبر(ص) به یک موضوع بزرگ و حیاتی تبدیل می‌کنند.

وی با بیان مطلبی در خصوص حدیث سد الابواب، اظهار داشت: این حدیث نیز از طرف عده‌ای به‌شدت تحریف می‌شود، در حالی که شان ارائه آن کاملا مختص به امام علی(ع) بوده است.

حجت الاسلام میر شفیعی در پایان با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها، بیان داشت: متاسفانه برخی از کم توجهی‌ها باعث شده است تا واقعه غدیر از جانب خود شیعیان نیز به سمت فراموشی برود که این اتفاق بسیار خطرناک است./856/202/ب3

ارسال نظرات