۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۶۶۸
عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

فاجعه منا بیانگر سستی نظام سعودی است/ لزوم تصمیم‌گیری جهان اسلام در زمینه مدیریت امور حج

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر بی کفایتی عربستان در اداره امور حج، گفت: الان موقعیت خوبی است تا در زمینه اداره مکه و مدینه و انجام مناسک حج تصمیم گیری شود و حداقل یک شورای منتخب عملیات حج هر سال و نیز عمره مفرده را مدیریت کند.
حجت الاسلام اخلاقي

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حادثه منا را یکی از وحشتناک تریی حوادثی دانست که در سرزمین وحی رخ داده است.

 

وی بیان داشت: هر چه از این حادثه می گذرد و شواهدی که از آن به دست می آید بیانگر فرار رو به جلو رژیم سعودی است.

 

حجت الاسلام اخلاقی شواهد و شهادت شاهدان عینی فاجعه منا را بیانگر سستی نظام سعودی عنوان  و اظهار کرد: عمق فاجعه و ابعاد آن هنوز مشخص نشده است و جان باختن در حادثه ای که هر سال گروهی عظیمی ازمردم در آن جا به جمع می شوند و مناسک حج را به جا می آورند، این که با بی تدبیری و یا تعمدی اتفاق افتاده است، امری نیست که فراموش شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشه در ادامه در خصوص وظیفه دولت در برابر حادثه دیدگان و جانباختگان، گفت: دولت باید به صورت جدی با کمیته حقیقت یابی که تشکیل شده است به وضعیت مققودین و مجروحین این فاجعه مصیبت بار رسیدگی کند و مباحث حقوقی آن را مورد پیگیری قرار دهد.
 

وی تصریح کرد: دولت باید پیگیری های لازم در زمینه حادثه منا را انجام دهد تا عربستان سعودی مسؤولیت این فاجعه مصیبت بار را بپذیرد.

 

حجت الاسلام اخلاقی در ادامه با اشاره به دخالت عربستان در امور دیگر کشورها، تصریح کرد: سعودی در بسیاری از کشورها درگیری مستقیم دارد و با وجود این که ادعای حقوق بشر را دارد اما به کشورهایی که خود حکومت را انتخاب کرده اند، حمله می کند از جمله در سوریه دخالت مستقیم دارد و در عراق نیز در سال های گذشته دخالت داشته است.

 

عضو شورای اسلامی شهرافزود: در حال حاضر نیز در امور دیگر کشورها دخالت داشته و بی کفایتی عربستان بر همه آشکار است.
 

وی با تأکید بر بی کفایتی عربستان در اداره امور حج، بیان داشت: الان موقعیت خوبی است تا در زمینه اداره مکه و مدینه و انجام مناسک حج تصمیم گیری شود که برای ادامه آن ها راه های زیادی است اما حداقل یک شورای منتخب عملیات حج هر سال و نیز عمره مفرده را مدیریت کند./1310/302/ب3

ارسال نظرات