۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۹۱۶۴۶
سنگری:

عاشورا، نبض ظهور امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کتاب سال عاشورا گفت: عاشورا نبض ظهور است و راز ماندگاری عاشورا نشان از فصل درخشان این واقعه دارد.
محمدرضا سنگري، شاعر و پژوهشگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا سنگری دبیر علمی کتاب سال عاشورا، در نخستین مراسم دوره جایزه دعبل کتاب سال عاشورا که عصر دیروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، با اشاره به اینکه کدام یک از زوایای عاشورا را می‌توان به نسل حاضر منتقل کرد، گفت: زمانی جواب این سوال روشن می‌شود که مانند امروز بدرستی زوایای عاشورا را شناخته و اینکه آگاه باشیم در عاشورا چه اتفاقی رخ داده است.

 

دبیر علمی کتاب سال عاشورا تصریح کرد: هرچه در فهم عاشورا بیشتر پیش می‌رویم زوایای عاشورا بیشتر و کامل‌تر قابل شناخت می‌شود عاشورا حادثه‌ای است که از بدو تولد تا به امروز رنگ نباخته و تغییر نکرده است و هر چه از زمان حادثه عاشورا می‌گذرد پویا، زایا و صیقلی‌تر می‌شود و عاشورا قصه امروز و فردا نیست بلکه قصه همه نسل‌های حال و آینده است.

 

سنگری بیان داشت: عاشورا نبض ظهور است و راز ماندگاری عاشورا نشان از فصل درخشان این واقعه دارد خداوند در اواخر آیات سوره انفال با اشاره به جنگ بدر می‌فرماید دوست دارید با کدام سپاه روبه‌رو شوید نیروهای تدارکاتی یا نیروهای نظامی و سپس فرمود شما تمایل داشتید با سپاهی مواجه شوید که صاحب نیزه و سلاح نباشد.

 

وی افزود: اما خواسته قلبی یاران امام حسین(ع) در کربلا، که گفتند ما می‌خواهیم 70 بار خاکستر شویم و دگربار عاشقانه به امام حسین(ع) خدمت کنیم و این تفاوت اعظم نیروهای بدر و کربلا بود که سبب جاودانگی شهدای کربلا شد.

 

دبیر علمی کتاب سال عاشورا عنوان کرد: برای نسل امروز مسائل عاشورا را باید با زبانی شیرین بیان کرد و این دلیل و انگیزه ما از تدارک کتاب سال عاشورا بود که در بنیاد دعبل صورت گرفت و از سال 90 تا 93 به جمع آوری آثار پرداخته شد و کل آثار 538 عدد بود.

 

سنگری در پایان خاطر نشان کرد: 26 داور بررسی آثار جشنواره را به عهده داشتند که درمجموع 17 اثر انتخاب و 3 اثر به مرحله نهایی راه یافتند./813/202/ب3

ارسال نظرات