۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۱۴۵
امام جمعه موقت اصفهان:

قلدری حاکمان جهانی حاصل بی اعتقادی به قیامت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که بدون اعتقاد به قیامت، در جهان هرج و مرجی حاکم می شود که هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد، گفت: قلدری حاکمان جهانی حاصل بی اعتقادی به قیامت است.
امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، شب گذشته در مسجد الغفور خیابان سروش، با بیان تفسیر آیات مربوط به معاد، گفت: حاکم شدن هرج و مرج در دنیا معلول عدم باور به قیامت است.

 

وی با بیان این که بدون اعتقاد به قیامت، در جهان هرج و مرجی حاکم می شود که هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد، ابراز داشت: رفتاری که سردمداران استکبار جهانی و جیره خوران آن ها با مستضعفین جهان دارند، نمونه ای از رفتاری است که اعتقادی به قیامت در آن وجود ندارد.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه ابراز داشت: اگر انسان خداوند را همانند یک مأمور راهنمایی و رانندگی ناظر بر کارهای خود ببیند، هرگز مرتکب گناه نمی شود و این یعنی کسانی که گناه می کنند، وجود خداوند را به عنوان ناظر اعمال درک نکرده اند.

 

وی با اشاره به آیات «فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره»، افزود: اگر کسی فقط به این دو آیه از قرآن باور داشته باشد، رفتارش بسیار متفاوت از دیگران خواهد شد، چرا که از این پس، ترسی که از حساب روز قیامت بر دل او قرار گرفته، رفتارش را کنترل می کند.

 

حجت الاسلام میردامادی به آیه «لا یغادر صغیرة و لا کبیرة الا احصاها» اشاره کرد و گفت: در روز قیامت اعمال جزئی و کلی انسان حسابرسی می شود و وای بر کسانی که بر دیگران ظلم کرده اند، چرا که هیچ راه گریزی برایش وجود ندارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: متأسفانه برخی افراد رفتار اسلامی ندارند ولی با گفتن این جمله که دل باید پاک باشد، کارهای اشتباه خود را توجیه می کنند، باید به آن ها بگوییم دل پاک حاصل رفتار پاک است و کسی که رفتارش مطابق اسلام نیست، از دل پاک برخوردار نیست.

 

وی در پایان با ابراز ناراحتی از وضعیت فراگیر شدن فساد در جامعه افزود: بخش زیادی از فسادی که در جامعه فراگیر شده، به خاطر دلربا صحبت کردن نامحرمان با یکدیگر است، افراد باید بدانند که این مسأله کاملاً خلاف دستورات قرآن و روایات است./867/202/ب1

ارسال نظرات