۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۰۳۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

حادثه منا، سندی گویا بر بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت حرمین شریفین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سکوت سران کشورهای اسلامی در برابر جنایت های آل سعود بزرگترین خیانت به دنیای اسلام است، گفت: امروز دلارهای نفتی آل سعود تنها در جهت کشتار مردم مسلمان منطقه صرف می‌شود.
استاد حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام حسینعلی فعالی استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، با تسلیت فاجعه مصیبت بار جان باختن حجاج بیت الله الحرام افزود: فاجعه روز نهم مرداد سال 66 و جان باختن هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظمه و خانه خدا دوباره تکرار شد.

 

وی با اشاره به این که به خاک خون کشیده شدن هزاران زن و مرد و کودک، در خانه امن الهی، حادثه ای گذرا نیست که بتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد، بلکه باید با اعتراض سریع و صریح مسلمانان جهان همراه باشد، ادامه داد: این حادثه بیانگر بی کفایتی آل سعود است و باید دست اندرکاران این حادثه تلخ به اشد مجازات برسند.

 

حجت الاسلام فعالی با بیان این که آن حادثه تلخ دوباره تکرار شد وآن داغ ها تازه شد، اظهار داشت: مجموعه ای از جوانان بی تجربه و متکبر، زمام امور عربستان را در دست دارند که متأسفانه به خاطر این بی تجربگی شاهد به وقوع افتادن چنین اتفاقات تلخی در مکه هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ابراز داشت: اگرچه هنوز مهر تاییدی برعمدی بودن این حوادث از سوی مسؤولان زده نشده است اما این بی تدبیری و  بی لیاقتی آل سعود که درروز عید قربان بر همه مشخص شد، می تواند علت حادثه بزرگ این روز باشد و مسؤولان هم باید پیگیر شکایات بازماندگان باشند.

 

حجت الاسلام فعالی افزود: کشورهای دنیای اسلامی باید بیدار شوند و بفهمند که مکه و مدینه متعلق به همه آن ها است و باید وحدت و اتحاد داشته باشند و به دنبال پیگیری این موضوع باشند و با همدیگر شور و مشورت داشته باشند تا این حوادث دیگر اتفاق نیفتد.

 

وی با اشاره به این که امروز دستان آل سعود به خون هزاران انسان بی گناه در یمن، بحرین، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی آغشته است، افزود: آل سعود خبیث که در آستانه سقوط و نابودی کامل قرار دارد امروز در کنار رژیم غاصب صهیونیستی به غده ای سرطانی برای جهان اسلام تبدیل شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر این فاجعه عظیم انسانی سکوت کردند، تصریح کرد: متأسفانه سازمان به اصطلاح حقوق بشری جهان تنها در جهت تأمین منافع برخی کشورهای مستکبر و استعمارگر قرار دارند.

 

حجت الاسلام فعالی با اشاره به این که سکوت سران کشورهای اسلامی در برابر جنایت های آل سعود بزرگترین خیانت به دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز دلارهای نفتی آل سعود تنها در جهت کشتار مردم مسلمان منطقه صرف می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه با بیان این که آل سعود بزرگترین حامی مالی گروه های تروریستی نظیر داعش و النصره در منطقه خاورمیانه است، بیان داشت: سران کشورهای اسلامی منطقه باید به سکوت مرگبار خود در برابر جنایت های آل سعود خبیث پایان دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود وحدت و همدلی را مهم ترین رکن پیروزی در برابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی می خواهد در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی پیروز شود با وحدت و همبستگی را در دستور کار خود قرار دهد.

 

وی با بیان این که دشمن همواره در پی تفرقه و اخلاف میان امت اسلامی بوده و است، تصریح کرد: منافع دنیای کفر و استکبار تنها در اختلاف افکنی میان امت اسلامی و روشن کردن آتش جنگ و خونریزی در میان آنان است./1317/302/ب3

ارسال نظرات