۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۸۷۶
حجت الاسلام فرحزاد:

احیای سنن غدیر تبلیغات ماهواره ای ضد تشیع را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که احیای سنن غدیر زمینه ساز ظهور است، گفت: صدها شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای علیه مکتب تشیع تبلیغ می کنند از این رو احیای سنن غدیر نه تنها تلاش دشمن در این زمینه را خنثی می کند بلکه بذر امامت و ولایت را دل ها می کارد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس دینی رادیو معارف شب گذشته در ویژه برنامه شکوه غدیر در صحن جامع رضوی با اشاره به این که احیای سنن غدیر زمینه ساز ظهور است، ابراز کرد: ما نسبت به اهل بیت(ع) کوتاهی کردیم که آل سعود آمد و به جای این که دنیا دست امام زمان(عج) باشد، دست این بی کفایت ها افتاده است، اگر مردم در صحنه حاضر شوند دلیلی بر غایب بودن امام وجود ندارد، برای فرهنگ سازی و ترویج معارف اهل بیت(ع) باید از مال و جان خود هزینه کنیم.

 

وی با بیان این که با تبلیغات می توان بهترین ها را بد و بدترین ها را خوب جلوه داد، گفت: آل سعود هزینه می کند، با دادن هدایایی سعی بر برداشتن بغض و عداوت می کند تا مهر نانجیب خود را در دل حاجیان بکارد، همان کاری که معاویه با سوء تیلیغ علیه حضرت علی(ع) کرد و مردم شام با ایشان دشمن و با معاویه همراه شدند.

 

حجت الاسلام فرحزاد افزود: هر خونی که در گذشته و امروز ریخته می شود دشمنان علی(ع) در آن‌ها شریکند چنان که حضرت فاطمه (س) فرمودند: اگر حضرت علی(ع) به حق خود می رسید، خونی ریخته نمی شد و ظلمی صورت نمی گرفت.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: سرچشمه تمام طلاق ها، اختلافات خانوادگی، اختلاف مسلمانان و جناح های سیاسی دشمنان هستند. طبق روایت «ما اهل بیت ریشه همه خوبی ها، خیر و خوبی، زیبایی و یگانگی هستیم و دشمنان ما ریشه هر چه فتنه، کفر، جهالت، اختلاف، بی حجابی، بی عفتی و بی حیایی در دنیا هستند».

 

تبلیغ صد شبکه فارسی زبان علیه تشیع

کارشناس دینی رادیو معارف متذکر شد: دشمن با تبلیغات سوء علیه اسلام، عفت، حیا و حجاب به طور ریشه ای تلاش می کند ما در مقابل تلاش های آنان باید بذر ولایت و امامت را در دل ها بکاریم تا ریشه، بنیاد و اساس ایمان مردم محکم شود.

 

حجت الاسلام فرحزاد بیان کرد: صد شبکه فارسی زبان ماهواره ای از وهابی، بهایی، یهودی، میسحیت، صهیونیسم تا اروپایی ها، غربی و شرقی علیه مکتب و تشیع ما تفکر جوانان را بمباران می کردند که برای خنثی سازی تلاش آن ها باید عدیر را احیا کنیم و بذر امامت و ولایت در دل ها بکاریم.

 

امام علی؛ محور ذی الحجه

وی در ادامه با بیان این که محور ماه ذی الحجه امام علی (ع) است، اظهار کرد: نزدیک به 50 مناسبت در این ماه است، در هیچ ماهی به این اندازه مناسبت نداریم و این مناسبت ها را خدا قرارداده تا مردم را به محور اصلی سوق دهد که جان عالم و جان پیامبر(ص) است.

 

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: روز نهم که روز عرفه و شهادت حضرت مسلم بن عقیل است اتفاق مهمی برای عظمت امیرمؤمنان(ع) ورق خورده که آن روز سدالابواب است، در این روز جبرئیل امین به امر الهی نازل شد که ای پیامیر به مردمی که اطراف خانه من مسجدالنبی ساخته اند بگو درهای ورودی به مسجد را ببندند، از این رو همه درهای ورودی به مسجد غیر از در خانه حضرت علی(ع) و فاطمه به امر الهی بسته شد.

 

 سخنران حرم مطهر رضوی افزود: روز دهم یعنی عید قربان سوره برائت از مشرکان بر پیامبر (ص) نازل شده است تا در اذحام جمعیتی که در منا جمع می شود سوره برائت خوانده شود، زمانی که هنوز مکه فتح نشده و در دست مشرکان و کفار است.

 

وی افزود: وحی شد که سوره برائت را خود پیامبر(ص) یا کسی که به منزله شماست باید  تلاوت کند که منظور حضرت علی (ع) است و حضرت امیرمؤمنان(ع) شجاعانه در جمعی که بیشتر آن دشمن ایشان بودند، سوره برائت را تلاوت و اعلان برائت کردند.

 

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: بیان حدیث ثقلین از دیگر اتفاقاتی است که از سوی حضرت محمد(ص) در روز عید قربان سال آخر حجة الوداع رخ داده است که از دلایل حقانیت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و اهل بیت به شمار می رود.

 

اعلام جانشینی علی منحصر به غدیر نیست

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند امامت و ولایت حضرت در غدیر خم اعلام شد در حالی که وصایت و امامت حضرت از روز اول بوده و در غدیر خم محکم ترین و اعلام عمومی بوده است؛ شاید بیش از صدبار در مکان، زمان و شرایط مختلف خدا به پیامبر(ص) امر کرده است که وصایت، خلافت و جانشینی مولا را به مردم اعلام کند.

 

کارشناس دینی رادیو معارف عنوان کرد: حدیث «دار» حدیث معروف بین شیعه و اهل سنت در این خصوص است که پیامبر(ص) روز اولی که مأمور به اعلان رسالت و نبوت شدند، همان روز هم مأمور به معرفی جانشینی خود شدند.

 

وی با بیان این که خداوند به رسولش وحی کرد ابتدا اقوام و خویشان نزدیکانت را بشارت بده سپس مردم بیشتری را به دین دعوت کن، افزود: پیامبر(ص) 40 نفر از خویشان نزدیک خود را به منزل دعوت کردند و پس از پذیرایی از آن ها اعلام کردند که من از جانب خدا به پیامبری شما مبعوث شدم و نخستین کسی که در آن جمع به ایشان ایمان آورد، علی بن ابیطالب (ع) بود.

 

ثواب اطعام در عید غدیر

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به این که پیامبر(ص) قبل از این که اعلان رسالت کنند، اطعام کردند، گفت: از مهم ترین اعمال عید غدیر اطعام است؛ ثواب اطعام در شب و روز عید غدیر از تاسوعا، عاشورا، شب قدر و ایام فاطمیه بالاتر است.

 

وی با اشاره به روایاتی از ائمه براین موضوع تصریح کرد: امام هشتم (ع) فرموده اند جدم علی(ع) فرموده است که «اگر کسی در غدیرخم یک مؤمن را اطعام کند مثل این است که ده فعام اطعام داده است، فعام به معنای 200 هزار نبی، صدیق و شهید است» هم چنین امام صادق (ع) فرموده اند: «اگر کسی در روز عید غدیر یک نفر را اطعام کند، مانند این است که 124 هزار پیغمبر(ص) و صدیق را طعام داده است».

 

کارشناس دینی رادیو معارف ابراز کرد: امروز ما هم در حد توان خود با پذیرایی از آشنایان، اقوام و همسایه ها در منازل، مساجد و حسینیه ها این سنت را احیا کنیم./1308/202/ب1

ارسال نظرات