۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۹۰۸۱۸
آیت الله حائری شیرازی:

پشت پرده اتفاقات اخیر حج باید واکاوی شود/ تعطیلی حج بازی در زمین دشمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی گفت: فاجعه منا حاصل توطئه آمریکا و اسرائیل برای کمرنگ کردن اهمیت حج در بین کشورهای اسلامی است و تعطیلی حج بازی در زمین اسرائیل خواهد بود.
آيت الله حائري شيرازي  آيت الله حائري شيرازي آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره موسسه صلح زیبا(مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران) با بیان این که حقوق بشر بر پنج اصل استوار است، اظهار کرد: نخستین اصل، امنیت است، البته باید توجه داشته باشیم که امنیت بدون دین یک امنیت سرابی است.


وی با بیان این که بشر هرچه بدنبال امنیت بدون دین گام بردارد امنیت خود را از دست خواهد داد، بیان کرد: ادیان الهی از همان ابتدا به انسان ها پیام می داد که اگر خواستار امنیت هستید در پناه ادیان الهی قرار بگیرید، اصل دیگری از که حقوق بشر باید مورد توجه قرار بگیرد حفظ کرامت است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کشوری که مدعی حقوق بشر است، در کشور خود بیشترین نقض حقوق بشر را انجام می دهد، تصریح کرد: در آمریکا عدالت به این گونه است که 99 درصد دارایی ها به یک درصد و یک درصد از دارایی ها نیز به 99 درصد مردم تعلق دارد.


وی با بیان این که آزادی یکی دیگر از اصولی است که در حقوق بشر باید رعایت شود، بیان کرد: طبق اصل آزادی مردم در انتخابات تصمیم می گیرند ولی در کشور آمریکا دولت ها با رای یهودیان انتخاب می شوند که این هم یکی از نشانه های نقض حقوق بشر است.


آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: امروز در دنیا هیچ آبرویی برای آمریکایی ها بواسطه حمایت از رژیم اشغالگر قدس نمانده است و هرچه در ظاهر هم بگویند که با داعش مقابله خواهند کرد، هیچ یک از کشورها باور نخواهد کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود فاجعه منا را مورد توجه قرار داد و
اظهار کرد: متاسفانه عربستان گوش به فرمان سازمان های یهودی است و باید کشورهای اسلامی حوادث اخیر حج تمتع را بررسی کنند تا حقایق پشت پرده اتفاقات اخیر واکاوی شود.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوادث اخیر یکی از توطئه های استکبار جهانی است، تصریح کرد: دشمنان بدنبال طرحی بودند که کشورهای اسلامی بدلیل عدم امنیت حج را تعطیل کنند و از این رو حوادث اخیر حج را برنامه ریزی کردند.


وی گفت: عربستان حاضر شده است با این کشتارها آبروی خود را ببرد تا حج را تعطیل کند، کشورهای اسلامی باید توجه داشته باشند اگر حج را تعطیل کنند در زمین اسرائیل بازی کرده اند.


آیت الله حائری شیرازی با بیان این که استکبار جهانی از حقوق بشر به عنوان یک شلاق برای تنبیه کشورها استفاده می کند، افزود: متاسفانه کسانی از حقوق بشر دم می زنند که خودشان بیشترین نقض را انجام می دهند، پیدایش داعش یکی از محصولات این مدعیان دروغین است./858/پ202/ج

ارسال نظرات