۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۹۹۹۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین ظرفیتی برای تقویت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در مازندران به حتم دستاوردهای بسیار خوبی برای اساتید خواهد داشت، گفت: باید از ظرفیت های مناسب این اجلاسیه در جهت تقویت و رشد مسائل دینی و فرهنگی استان بهره گیریم.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هماهنگی برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری با اشاره به این که همه تلاش ها در مجموعه استان این است تا یک اجلاسیه فاخر و در شأن مردم ولایت مدار این استان را برگزار کند، گفت: خوشبختانه همه توان استان در جهت برگزاری این اجلاسیه مهم بسیج شده است.

 

وی با بیان این که هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین به میزبانی مازندران الگویی برای دیگر مناطق کشور خواهد بود، افزود: خوشبختانه با توجه به فضای وحدت و همدلی که در استان وجود دارد به حتم شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار شدن این اجلاسیه خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه 15 و 16 مهر به میزبانی مازندران و در ساری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه مهم افزون بر میهمانان ویژه از قم و تهران علمای سه استان مازندران، گیلان و گلستان نیز حضور دارند.

 

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیسیون های تخصصی جامعه مدرسین در مازندران، تصریح کرد: مباحث مهمی در این سه کمیسیون با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و شخصیت تأثیرگذار استان مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار گرفته که به دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه شده است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که در نخستین روز برگزاری این اجلاسیه کمیسیون های تخصصی جامعه مدرسین با حضور اعضای کمیسیون برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این کمیسیون های تخصصی که شامل کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغ و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است مهم ترین چالش و مباحث بررسی شده در استان های شمالی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به این که اجلاسیه عمومی در روز شانزدهم با حضور همه مدعوین و شخصیت های میهمان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در روز دوم اجلاسیه نیز میهمانان اصلی این اجلاس سخنرانی خواهند کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که هفتمین اجلاسیه منطقه جامعه مدرسین با موضوع رسالت حوزه و روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این اجلاسیه مهم ترین مباحث مربوط به حوزه های علمیه و روحانیت با حضور علما و شخصیت های تراز اول کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

وی مصوبات اجلاسیه جامعه مدرسین را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: برنامه ها و مصوبات این اجلاسیه ها و دستاوردهای آن در شئون مختلف کشور پیگیری و اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در مازندران به حتم دستاوردهای بسیار خوبی برای برای استان خواهد داشت، افزود: باید از ظرفیت های مناسب این اجلاسیه در جهت تقویت و رشد مسائل دینی و فرهنگی استان بهره گیریم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر حدود سی مدرسه علمیه در مناطق مختلف استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: حدود سه هزار طلبه برادر در سطوح یک تا سه در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

 

حجت الاسلام سید صادق صادقی، نماینده جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز در این جلسه با اشاره به این که خوشبختانه با تلاش حوزه علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران زمینه برای برگزاری یک اجلاس ماندگار فراهم است، گفت: به حتم برگزاری این اجلاسیه در مازندران برکات و دستاوردهای دینی و فرهنگی بسیار خوبی برای این استان خواهد داشت./950/202/ب1

ارسال نظرات