۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۸۹۷۳۹
آیت الله نمازی در جلسه تفسیر قرآن:

بهترین توشه آخرت تقوای الهی است

خبرگزاری رسا ‌ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که بهترین توشه آخرت تقوای الهی است، گفت: انسان هایی که مجذوب زیور و زینت های دنیا هستند و با دیدن جاذبه های دنیا، دست و پای آنها سست و زانوهایشان به لرزه افتاده و تسلیم می شوند اهل توحید و ایمان نیستند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و هشتاد و دومین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) و در ادامه تفسیر آیات 14تا 17 سوره مبارکه آل عمران، گفت: خداوند در آیه اول می گوید ابزار دنیا در نگاه اهل کفر آرایش داده شده است و انسانها به مسائل مادی مجذوب هستند.

 

وی افزود: انسان هایی که مجذوب زیور و زینت های دنیا هستند و با دیدن جاذبه های دنیا، دست و پای آنها سست و زانوهایشان به لرزه افتاده و تسلیم می شوند اهل توحید و ایمان نیستند، چرا که اهل دنیا از دنیا استفاده می کند اما درچارچوبی که برایش مشخص شده است و این افراد با وجود داشتن زن و فرزند و مال و ثروت اما هیچگاه تسلیم دنیا نیستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در ادامه این آیه خداوند به پیامبراکرم(ص) می فرماید، به انسان ها بگو اگر می خواهید شرایط افرادی را که وضعیت معاش آنها بهتر از دسته اول است اما دنیاخواه، دنیاطلب و دنیا پرست هستند را به شما نشان دهم، در مقابل این افراد، افرادی پارسا و  پرهیزکارانی هستند که برای آنها چیزهایی را بهتر از آنچه در دنیا وجود دارد از جمله بهشت و مساکینی است که برای آنها ذخیره کرده ایم و هیچ کمبودی در این مسکن ها و ویلاهای بهشتی وجود ندارد.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: خداوند خبر می دهد در چنین بهشتی نهرهای متعدد و متنوعی از آب و شیر و عسل قرار داده ایم که به همراه ویلاهایی در بهشت که مانند ویلاهای دنیا موقتی نیست و دائمی و ابدی است.

 

وی با اشاره به خانه ها و ویلاهای موقتی دنیا که بعد از 50 سال بیشتر و یا کمتر باید تخلیه و به خانه ابدی رفت یادآور شد: در قبرستان هر انسان را با هر شغل و مدرک و حرفه ای اعم از دکتر، مهندس، دانشمند، پرفسور، مخترع، نویسنده، شاعر، مداح وجود دارند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امیرمؤمنان هر موقع به قبرستان می رفت ساکت می شد و حرف های مردگان را گوش می کرد، از این رو یکی از صحابه از امیرمؤمنان سؤوال کرد شما به مردگان چه می گویید و آنها در جواب شما چه می گویند، امیرمؤمنان گفت، به آنها می گوییم شما رفتید و خانه و ثروت شما را تقسیم کردند و همسران شما را هم به همسری دیگران در آوردند.

 

آیت الله نمازی گفت: امیرمؤمنان گفت، اگر کسی از اموات سؤال کند چه جوابی دارند بگویند، گفت فقط یک کلمه می گویند و آن هم بهترین توشه آخرت تقوای الهی است.

 

وی با اشاره به اینکه همسران دنیا اگر زیبا هم باشند یک روز موهایشان سفید می شود و چشم آنها ضعیف و دندان هایشان بعد از مدتی خراب می شود گفت: اما همسران بهشتی پاک و پاکیزه از هر عیب و نقصی هستند و از همه مهمتر رضایت خدا از انسان است که بالاترین مقام  و مقام اولیاء الهی است دارند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند بینا و آگاه است و بندگان صالح خودش رامی شناسد، لذا نشانه های عباد و ویژگی ‌های عباد که خداوند ذکر کرده است در آیه 16 آل عمران تفسیر می‌کند.

 

آیت الله نمازی گفت: عباد کسانی هستند که به خدا می گویند ما بنده و تو سرور و مولا و صاحب ما هستی و تو همه چیز ما هستی و ما هیچی نیستیم و تسلیم تو هستیم و اکنون که ما بنده تو هستیم، هوای ما را داشته باش و خطاها و اشتباهات ما را ببخش و از آتش جهنم ما راحفظ کن.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خداوند برای عباد پنج نشانه نقل می کند، گفت: به غیر انسان هایی که با خدا سخن می گویند این پنج ویژگی در عباد وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه عباد کسانی هستند که تحمل سختی ها و مشکلات را دارند، گفت: انسان ها در برابر مصیبت همسر و فرزند و برادر، دوستان و پدر و مادر صبر و تحمل ندارند اما اولیاء خدا صابر هستند، از این رو امام حسین(ع) در کربلا و در لحظه های آخر، سرخود را روی خاک گذاشته و از خدا می خواهد صبر به او بدهد.

 

آیت الله نمازی گفت: بندگی خدا نیازمند داشتن سرمایه هایی چون نماز خواندن به موقع با آداب و شرایط خودش و بدون شتاب و یا روزه گرفتن در هوای گرم تابستان و تحمل گرمای زیاد و مدیریت هوای نفس و امر به معروف و نهی از منکر و احسان به فقرا است./1307/202/ب2

ارسال نظرات