۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۴۹۸
رییس تبلیغات اسلامی مانه و سملقان:

جشن‌های ویژه غدیر بدون آسیب و بیان مطالب تفرقه انگیز برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب های مراسمات ویژه عید غدیر به ویژه بیان مطالب تفرقه انگیز، از جمله رویکردهای نهاد تبلیغات اسلامی است.
ولايت حضرت امير المومنين(ع) ، غدير خم

حجت الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه و اعیاد دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: باید جشن های اعیاد قربان و غدیر به عنوان دو عید بزرگ اسلامی، باشکوه و شور ویژه خود برگزار شوند.

 

وی اضافه کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر برنامه های اعیاد دهه امامت و ولایت در شهرستان مانه و سملقان، طرح ها و تصمیم های متعددی در نشست های ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی در این شهرستان اتخاذ شده است.

 

حجت الاسلام پروین برنامه ریزی برای برگزاری مراسم روز عرفه و دعای این روز در مساجد و امامزاده ها و سایر اماکن مقدس، برگزاری جشن عید قربان و تصمیم گیری برای اجرای مراسمات ویژه عید غدیر را از جمله اقدامات انجام شده از سوی نهاد تبلیغات اسلامی در شهرستان مانه و سملقان در زمینه گرامیداشت دهه امامت و ولایت ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه در این راستا ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت در شهرستان فعال شده است، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی این ستاد در رابطه با جشن های دهه امامت و ولایت و عید غدیر، اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از آسیب های مراسمات ویژه عید غدیر در شهرستان مانه و سملقان است به ویژه آنکه در این شهرستان پیروان مذاهب شیعه و تسنن در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

به گفته وی باید توجه کرد برنامه های گرامیداشت عید غدیر به دور از آسیب و بیان مطالب تفرقه انگیز برگزار شود تا دشمنان نتوانند با استفاده از این مراسمات، به اهداف شوم خود در راستای اختلاف افکنی و تضعیف وحدت بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در استان و کشور برسند.

 

حجت الاسلام پروین با تأکید بر لزوم بسترسازی مناسب برای بهره گیری از برکات معنوی دهه امامت و ولایت از سوی مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی، تصریح کرد: در این راستا همه دستگاه ها وظیفه دارند برای تعمیق اعتقادات و گسترش مفاهیم غدیر و ولایت در جامعه و نیز آذین بندی مناسب معابر و میادین نقاط مختلف شهرستان مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه باید از مناسبت های مذهبی و فرهنگی در راستای عمق بخشی به اعتقادات دینی مردم و خنثی سازی ترفندهای دشمنان اسلام استفاده کرد، افزود: تحکیم مبانی اعتقادی و تعمیق باورهای اسلامی مردم سبب می شود توطئه های دشمنان که در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم اعمال می شود، بی اثر شوند.

 

حجت الاسلام پروین با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر نقش ویژه ای در تقویت بنیه دینی و اعتقادی اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان کشور دارد، خاطرنشان کرد: دهه امامت و ولایت فرصت ذی قیمتی برای ابلاغ پیام غدیر و ترویج فرهنگ دفاع از ولایت و امامت در بین مردم است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان افزود: باید در دهه امامت و ولایت با برگزاری برنامه ها و گفتمان های دینی با موضوع غدیر در مدارس، دانشگاه ها، هیأت های مذهبی و سایر مراکز دینی و آموزشی، نسبت به ترویج و تبیین واقعه غدیر و فرهنگ امامت و ولایت اقدام شود.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می شود./9314/302/ب3

ارسال نظرات