۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۸۸۹۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبیین اسلام اصیل در دنیا در گرو مجاهدت علمی طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تبیین آموزه های اسلام اصیل و پیشبرد اهداف این دین الهی در دنیا در گرو مجاهدت علمی طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام خادمي- ديدار با طلاب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی، در جمع طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان، با اشاره به رسالت حوزه و حوزویان در جامعه امروز، اظهار کرد: طالبان علوم دینی در طول تاریخ اسلام همواره جایگاه ویژه و وظیفه حساس و خطیری را در قبال جامعه اسلامی داشته اند.

وی اضافه کرد: جایگاه علوم دینی در بین سایر علوم همانند سر برای بدن است به گونه ای که در روایات اسلامی آمده فردی که برای فراگیری علوم دینی گام برمی دارد گویی بر روی بال و پر فرشتگان گام می نهد.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: مقام والا و فضیلت کم نظیر طلاب علوم دینی و روحانیان به آن دلیل است که این قشر می خواهند ابتدا خود را اصلاح کرده، به سلاح علوم دینی و تقوا مجهز شوند و به طور کلی اول خود هدایت شوند و آن گاه سایر افراد و اقشار را نیز هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز حوزه های علمیه با گذشته تفاوت بسیاری کرده و شرایط فعلی با گذشته قابل قیاس نیست، افزود: در گذشته با امکانات اندک و ممانعت های ساختاری در راه تحصیل علوم دینی، علمای نامداری در حوزه های علمیه تربیت شده و رشد کردند اما امروز با توجه به رفع این موانع و افزایش امکانات و بهبود شرایط تحصیل دینی، از مدارس علمیه و طلاب، انتظار بسیار بیشتری وجود دارد.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به وضعیت امروز منطقه و جهان، به نقش و وظیفه طلاب و روحانیان در این شرایط پرداخت و گفت: اکنون به برکت انقلاب و نظام اسلامی، جهان تشنه شنیدن و دریافت معارف ائمه اطهار(ع) شده که تبیین و ترویج سیره و سخن اهل بیت(ع) در دنیا و برافراشتن این پرچم مقدس، نیازمند مدافعانی آگاه است.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج مکتب ائمه اطهار(ع) در دنیا به سرباز، افسر و ابزار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه طلاب و روحانیان در خط مقدم قرار داشته و می بایست به عنوان سرباز، افسر و ابزار ترویج معارف اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: ابزار و سلاح روحانیان و طلاب در راستای گسترش آموزه های اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) در دنیا علم و تقوای آنها بوده که می بایست در طول دوران طلبگی کسب شده و بعد از آن نیز روز به روز تقویت و بیشتر شود.

حجت الاسلام خادمی گفت: تبیین آموزه های اسلام اصیل و پیشبرد اهداف این دین الهی در دنیا در گرو مجاهدت علمی طلاب و روحانیان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه طلاب وظیفه دارند دروس دینی را به صورت اصولی و عمیق فراگیرند، تصریح کرد: ادبیات عرب، فقه و اصول نیاز اساسی طلاب علوم دینی بوده و می بایست در مدارس علمیه نیز توجه به این دروس افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ روحانیت و طلبگی تعطیلی معنا ندارد، افزود: طلاب می بایست خود را به سلاح علم و دانش مسلح و مجهز کنند تا بتوانند در آینده در جامعه پاسح گوی نیازهای دینی و عقیدتی مردم باشند.

گفتنی است، : در سال تحصیلی جدید در مجموع هزار و 563 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در سطوح یک، دو و سه حوزوی تحصیل می کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات