۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۸۶۶۸
آیت الله مکارم شیرازی:

آیت الله خزعلى فقیهی آگاه، خطیبی شجاع و عالمی دلسوز بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله خزعلی تصریح کرد: او فقیهى آگاه، خطیبى شجاع و عالمى با تقوا و دلسوز بود؛در تمام میدانهاى انقلاب با شهامت کامل ظاهر مىشد و در دفاع از اصول و فروع اسلام تلاشى بى وقفه داشت.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پی ارتحال آیت الله خزعلی پیام تسلیتی صادر و از شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی این عالم ربانی تجلیل کرد.

 

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر فقدان اسفناک عالم ربانى فقیه و خطیب والا مقام حضرت آیت الله خزعلى (قدس سره الشریف) را با نهایت تأسف دریافت داشتم و بسیار متأسف شدم.


او فقیهى آگاه، خطیبى شجاع و عالمى با تقوا و دلسوز بود. در تمام میدان‌هاى انقلاب با شهامت کامل ظاهر مى‌شد و در دفاع از اصول و فروع اسلام تلاشى بى‌وقفه داشت، با قاطعیت سخن مى‌گفت و با درایت مسائل اجتماعى و سیاسى را دنبال مى‌کرد. او از یاران با وفاى امام راحل(قدس سره الشریف) بود و در مسیر زندگى هرگز گرفتار تزلزل و تردید نشد. خدایش غریق رحمت گرداند و روح او را با ارواح محمد و آل محمد(علیهم السلام) محشور گرداند.


اینجانب این مصیبت دردناک را به جامعه روحانیت به ویژه به دوستان و خانواده محترم آن فقید سعید صمیمانه تسلیت عرض مى‌کنم و صبر و اجر فراوان براى همه آنها از خداوند متعال مسألت دارم.
ناصر مکارم شیرازى
1394/06/26

/1323/د102/ج

ارسال نظرات