۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۸۰۸۹
با حضور آیت الله شبستری؛

مراسم افتتاح سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران تبریز با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) تبریز برگزار شد.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران تبریز با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) تبریز برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام مختار مسعودی‌نیا مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، هیأت امناء، مدیران مدارس علمیه خواهران تبریز، جمعی از اساتید و مسؤولان استانی و جمعی از خواهران طلبه مدارس علمیه خواهران حضور داشتند. 

 

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در این مراسم به لزوم تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: در این شرایط تهاجم فرهنگی دشمن، توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ضروری است.

 

وی با اشاره به گسترش حوزه های علمیه خواهران در سال‌های اخیر، ابراز داشت: پیش از این چیزی به عنوان حوزه علمیه خوهران وجود نداشت، ولی برخی از خواهران به صورت پراکنده و کم به تحصیل علوم فقهی می‌پرداختند.

 

عضو خبرگان رهبری بانو مجتهده امین اصفهانی را از این نمونه ها دانست و ادامه داد: ملا صالح مازندرانی که با این بانو ازدواج کرده بود، شبی در حل مسأله‌ای دچار مشکل شد و بعد از مراجعات فراوان در حل آن مسأله به جایی نرسید.

 

وی ادامه داد: زمانی که ملاصالح از صبح بیدار شد، مشاهده کرد مسأله مربوط حل شده است و جواب آن در زیر مسأله نوشته شده است، بعد از پیگیری متوجه می‌شود که مسأله مربوط را همسرش حل کرده است، بنابراین زنان در مسائل علمی کوشا باشند و مسائل زنان امروز را به نتیجه برسانند.

 

در این مراسم حجت الاسلام مسعودی نیا نیز به بیان گزارش و مشکلات حوزه های علمیه خواهران پرداخت و از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در حمایت از حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر به عمل آمد./854/202/ب2

ارسال نظرات