۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۰۴۹
آیت‌الله ایمانی:

مسأله غدیر محدود به دهه ولایت نشود/ سیر قانونی توافق هسته‌ای باید در کشور طی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز با بیان این‌که مسأله ولایت و غدیر را نباید تنها در دهه ولایت ببینیم، گفت: باید یک حرکت منسجم سالانه به مناسبت‌های مختلف در امر ولایت داشته باشیم و مسأله امامت و ولایت با توجه به شرایط جامعه مطرح شود.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در همایش ائمه جمعه استان فارس، گفت: به دلیل وجود مواضع ضد و نقیض و افراط و تفریطی که در جامعه نسبت به مسأله توافق هسته‌ای وجود دارد و بهره برداری‌هایی که خواه ناخواه از آن می‌شود چند نکته باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: نکته نخست این است که مذاکرات با نظر رهبری انجام گرفته و با موافقت ملت بوده است، یعنی دولت قادر به انجام مذاکره بدون موافقت رهبر و ملت نبود.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: نکته بعدی این است که همه ملت باید برای توافق خوب تلاش می‌کردند، تیم مذاکره کننده هم از نظر آگاهی و هم از نظر تعهد با صحبت‌های مکرر رهبر انقلاب مورد تأیید قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: حاصل این مذاکرات توافقی بود که انجام گرفت، خواه ناخواه توافق در فضایی است که بده و بستان است و یکسری امتیازات را ما از دست می‌دهیم و یکسری امتیازات به دست می‌آوریم.

 

امام جمعه شیراز یادآور شد: از آنجا که ما به دنبال ساخت سلاح‌ هسته‌ای نیستیم، هر امتیازی که در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای داده شود، عملاً به گونه‌ای است که امتیازی از دست نداده‌ایم، اما اینکه این واگذاری چقدر به ضرر ما بوده مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: خواه‌ ناخواه، امتیازاتی هم گرفته‌ایم، آن‌ها بیش از ما به این توافق نیاز داشتند، ما هم آنچه که رهبر انقلاب فرموده‌اند را دنبال کرده و به مردم بازگو می‌کنیم.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: توافق هسته‌ای سیر قانونی دارد که هم باید در شورای امنیت و هم در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، اگر در هر دو نهاد تصویب شد، دیگر ما در این قضیه مشکلی نداریم.

 

وی ابراز کرد: زمانی که این کار انجام گیرد، ما باید وحدت امت اسلامی و اجماع مردممان را داشته باشیم و اجازه ندهیم یک عده مقابله کنند و مذاکرات را به عنوان مذاکرات غیر قابل تردید اعلام کنند و یک عده هم مذاکرات را صد در صد ضرر بدانند و جامعه را به دو دسته تقسیم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که دودستگی جامعه نقشه دشمن است، تصریح کرد: همه مسائل را خیلی منصفانه باید تجزیه و تحلیل کرد و افراد صاحب نظر وظیفه دارند که اظهار نظر کنند و نظراتشان را به دور از افراط و تفریط مطرح کنند تا مجلس تصمیم خود را بگیرد.

 

وی ابراز کرد: در حال حاضر دو کمیسیون امنیت مجلس و کمیسیون ویژه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، مسؤول رسیدگی به قضیه است؛ ما قضیه را به عنوان تمام شده‌ مطرح نمی‌کنیم بلکه در انتظاریم تا مطلب روشن شود.

 

استان فارس از ناهماهنگی میان نمایندگان ضربه خورده است

وی با اشاره به مسائل پیش آمده در استان فارس یادآور شد:  پیش از این در استان فارس وحدت نمایندگان را نداشتیم و ضربه‌ای که در طول تاریخ به این استان وارد شده به دلیل نداشتن اجماع و هماهنگی میان نمایندگان بود.

 

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بر این اساس تلاش گسترده‌ای شد تا نمایندگان جمع شده تا در موضوعات مختلف به نظر واحد برسند و وحدت موضع داشته باشند.

 

وی یادآور شد: به مسؤولان وزارت کشور صریحاً اعلام کردیم که اجماع را حفظ کنید و برخوردتان با نمایندگان برخورد مناسب باشد، امیدواریم در همه استان‌ها این اتفاق بیفتد ولی استان فارس از سیاسی‌ترین استان‌های موجود کشور و مسائل این استان از سایر استان‌ها بیشتر است.

 

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: مسأله دهه غدیر و بنیاد غدیر را دهه ولایت نبینیم، یک حرکت منسجم سالانه در مناسبت‌های مختلف در امر ولایت داشته باشیم و مسأله امامت و ولایت با توجه به شرایط جامعه مطرح شود به گونه‌ای که این مسأله محور وحدت اسلامی باشد./839/203/ب1

ارسال نظرات