۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۸۸۰۴۵
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین فرصتی برای تقویت حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در استان به حتم دستاوردهای بسیار خوبی برای برای مازندران خواهد داشت، گفت: باید از ظرفیت های مناسب این اجلاسیه در جهت تقویت و رشد مسائل دینی و فرهنگی استان بهره گیریم.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی تبلیغی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری با اشاره به این که مازندران 15 و 16 مهر ماه میزان هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه است، گفت: به همین منظور از ماه ها گذشته سه کمیسیون فرهنگی تبلیغی، حوزه و روحانیت و سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در استان شکل گرفت.

 

وی با اشاره به این که هر یک از این کمیسیون ها با حضور علما، روحانیان، اساتید و شخصیت های حوزوی بررسی مباحث تخصصی خود را از ماه ها پیش آغاز کردند، افزود: خوشبختانه امروز یک جمع بندی خوبی از سوی هر یک از کمیسیون های سه گانه برای ارائه به دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه در اختیار داریم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تاکنون شش اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در مناطق مختلف کشور برگزار شد، گفت: این اجلاسیه سال گذشته با حضور هزار و 500 نفر از علمای سراسر کشور در قم برگزار شد.

 

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه گفت: در این کمیسیون ها مسائلی نظیر افق پیش روی حوزه های علمیه، آسیب ها و چالش ها، تبلیغ، مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با حضور حدود 80 نفر از صاحب نظران حوزوی و غیر حوزوی استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که هفتمین اجلاسیه منطقه جامعه مدرسین با موضوع رسالت حوزه و روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این اجلاسیه مهم ترین مباحث مربوط به حوزه های علمیه و روحانیت با حضور علما و شخصیت های تراز اول کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، مصوبات اجلاسیه جامعه مدرسین را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: برنامه ها و مصوبات این اجلاسیه ها و دستاوردهای آن در شئون مختلف کشور پیگیری و اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به این که برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در مازندران به حتم دستاوردهای بسیار خوبی برای برای استان خواهد داشت، افزود: باید از ظرفیت های مناسب این اجلاسیه در جهت تقویت و رشد مسائل دینی و فرهنگی استان بهره گیریم.   

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از تحصیل بیش از سه هزار طلبه برادر و حدود سه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه مازندران خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر سی مدرسه علمیه برادران و 12 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مختلف استان فعال هستند.   

 

حجت الاسلام طاهری همچنین به نقش تاریخی روحانیت در دفاع از ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: نهاد روحانیت همواره نقش بسزایی در باورپذیری مردم نسبت به مسایل دینی داشته و اکنون با عنایت به حضور پررنگ روحانیت در فعالیت های اجتماعی، این نهاد از هر زاویه ای می تواند برفرایند تعلیم و تربیت تأثیر مثبت بگذارد. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان حافظان منبر و محراب یاد کرد و با بیان این که حضور روحانیت در عرصه های مختلف همواره عامل وحدت و سرزندگی بوده است، افزود: روحانیت حافظ حقیقی اسلام و شریعت محمدی است.

 

وی با بیان این که نقش روحانیت برای حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صیانت از آرمان گرایی و دین‌باوری مردم بی بدیل و بی نظیر بوده است، بیان داشت: صبوری، دین باوری، تواضع، ولایت مداری و بصیرت مهم ترین پشتوانه این نهاد ارزشمند در نظام اسلامی است./950/202/ب3

ارسال نظرات