۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۸۷۵۶۲

افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) با حضور مسؤولان و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
مراسم افتتاحيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) امروز 22 شهریور با حضور الهی رییس آموزش عالی بنیاد شهید استان تهران، علی یاری رییس بنیاد شهید منطقه 3 استان تهران، سیدی معاون فرهنگی منطقه 3 استان تهران، مالمیر رییس بنیاد شهید شهرک فجر، خانم اسلامی مسؤول دارالقرآن منطقه 3 و اساتید و طلاب حوزه علمیه به طور رسمی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران تهران بزرگ است که سال گذشته 75 نفر طلبه و در سال جاری 30 طلبه ورودی جدید به آن افزوده شده است.

 

معصومه فراهانی مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر و طلاب جدید الورود به ایراد سخن و ارائه نکاتی به طلاب جدیدالورود پرداخت.

 

در ادامه این مراسم نیز جمشیدی یکی از اساتید اخلاق حوزه علمیه در سخنانی، گفت: حوزه علمیه مکان مقدسی است که طلاب باید قدر آن را بدانند.

 

وی افزود: بر اساس دستورات اسلام نماز باید در زمان و مکان مقدس برگزار شود زمان که همان اول وقت خواندن و مکان نیز روبه قبله بودن آن است وقتی انسان زمان و مکان را با هم ضبط کند می‌تواند سیر ملکوتی داشته باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه خطاب به طلاب عنوان کرد: حوزه علمیه نیز یک مکان مقدس است که باید قدر آن را بدانید قدرشناسی آن نیز باید با زمان‌شناسی همراه شود.

 

جمشیدی گفت: از آثار قدرشناسی زمان؛ داشتن نظم، سلامتی جسمی و روحی، گناه نکردن، کسب اعتماد مردم، عدم فراموشی و رسیدن به همه امور زندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طلاب هنگام ورود به حوزه ابراز می‌کنند که با کمبود وقت مواجه می‌شوند، اظهار داشت: اگر طلاب نظم داشته و بتوانند زمانبندی درستی انجام دهند می‌توانند به همه کارهای خود رسیدگی کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه زمان از مخلوقات دنیا است، بیان داشت: زمان با انسان در دنیا متولد می‌شود در آخرت چیزی به نام زمان وجود ندارد اگر کسی بتواند با اعمال خود زمان را از خود جدا کند به بی‌زمانی می‌رسد، مساله زمان مانند مکان است، همانگونه که برخی طی الارض کرده و به بی‌مکانی می‌رسند برخی نیز می‌توانند به بی‌زمانی برسند یعنی در واقع زمان آنها چنان برکت پیدا کند که بتوانند به همه امورات خود رسیدگی داشته باشند.

 

جمشیدی در پایان با اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر طلاب خاطرنشان کرد: اینکه طلاب با چه نیتی وارد حوزه علمیه شده باشند بسیار مهم است اگر آنها با نیت الهی وارد شوند اعمال، رفتار و گفتار خود را نیک کنند به نوعی می‌توانند افزون بر امر به معروف و نهی از منکر زبانی در عمل بسیار تاثیرگذار باشند./807/202/ب1

ارسال نظرات