۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۸۷۵۲۸

علوم پزشکی شیراز‌‌ مقام نخست مسابقات ‌قرآن و عترت کشور را کسب کرد

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مقام نخست را کسب کرد.
قرآن

به‌گزارش خبرگزاری رسا، رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با شعار "دانشگاه اسلامی، فرهنگ قرآنی، سلامت معنوی" برگزار شد.

 

عطا‌الله امیدواری افزود: تعداد کل شرکت کنندگان در مراحل دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری قریب به 18 هزار نفر بود که از این تعداد، فقط 820 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 

امیدواری گفت: از این تعداد قریب به 650 نفر نیز طی روزهای برگزاری جشنواره در دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش شفاهی به رقابت پرداختند و نیز قریب به 170 شرکت کننده، در بخش مسابقه کتبی جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف حفظ و قرائت قرآن، ترتیل، مفاهیم و پژوهش‌های قرآنی و نیز بخش عترت شامل سیره معصومین(ع)، احکام و آشنایی با عترت بود که در سه گروه دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

 

امیدواری با اشاره به حساسیت بسیار بالای مسابقات و نزدیک بودن رقابت‌ها، افزود: سطح رقابت امسال در میان اساتید و دانشجویان بسیار بالا بود و در برخی از رشته‌ها حتی اختلافات به صدم درصد می‌رسید.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کسب 18 رتبه، دانشگاه علوم پزشکی کاشان با 15 رتبه و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 9 رتبه، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

امیدواری گفت: در این دوره از رقابت‌ها در بخش دانشجویی، یحیی آسمانی رتبه نخست ترجمه و مفردات، زهرا خیالی رتبه نخست آشنایی با مفاهیم قرآنی، مرضیه محمدی رتبه نخست فلسفه و مبانی سلامت و پروین نیک‌‌آیین رتبه نخست تدبر در قرآن را کسب کردند.

 

به گفته این مقام مسؤول در بخش اساتید نیز جعفر حسن‌زاده و مریم کاراندیش، به ترتیب رتبه‌های نخست رشته‌های احکام و حفظ پنج جزء و کاظم صمدی رتبه سوم رشته ترتیل را کسب کردند.

 

امیدوار خاطرنشان کرد: فریبا خانی‌پور در رشته نقد کتاب، ندا جمالی‌مقدم در رشته تدبر در قرآن، مصطفی صالحی‌زاده در رشته مداحی، زهرا رجب‌زاده در رشته سیره معصومین و گروه تواشیح الغدیر نیز در رشته تواشیح در بخش دانشجویان رتبه‌های دوم مسابقات را به دست آوردند.

 

رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: فاطمه ابراهیمی در حفظ 10 جزء، زهرا اجرا، در حفظ پنج جزء و معصومه حبیبی‌پور در رشته قرائت، از بخش کارکنان، آزیتا جابری در فلسفه و مبانی سلامت، زهرا خیالی در سیره معصومین و سیدمحمدمهدی شرافت در حفظ پنج جزء، رتبه سوم را کسب کردند./839/101/ب3

ارسال نظرات