۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۸۷۴۹۶
مدیر مسؤول مؤسسه صدای بهار خبر داد؛

آغاز پخش زنده درس خارج نماینده رهبر انقلاب در نجف

خبرگزاری رسا - امکان پخش زنده درس خارج فقه آیت‌الله سیدمجتبی حسینی از طریق پایگاه اینترنتی ارتباط شیعی برای استفاده کاربران و فضلای حوزه‌های علمیه داخل و خارج کشور فراهم شد.
آيت الله سيدمجتبي حسيني

جواد جوادی، مدیر مسؤول مؤسسه صدای بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پخش زنده درس خارج آیت‌الله سیدمجتبی حسینی در پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه فقاهت به نشانی اینترنتی www.eshia.ir برای استفاده کاربران و فضلای حوزه‌های علمیه داخل و خارج کشور خبر داد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی فضلای حوزه‌های علمیه از درس‌های آیت‌الله حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، درس خارج فقه وی که درباره بحث کتاب «جهاد» است در نجف اشرف برگزار می‌شود از هفته گذشته به صورت زنده پوشش داده شده است.
 
مدیر مسؤول مؤسسه صدای بهار اظهار داشت: درس خارج فقه استاد حسینی در ابتدا به صورت زنده پخش می‌شود، حدود دو ساعت بعد صوت آن روی آرشیو پایگاه ارتباط شیعی بارگذاری شده و 24 ساعت بعد توسط یکی از شاگردان استاد رنگ‌بندی و مستندسازی شده و بر روی سایت قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: رنگ‌بندی متن برای ایجاد خوانایی بیشتر انجام می‌شود که براساس آن آیات و روایات به رنگ سبز، نظرات سایر بزرگان مانند صاحب جواهر و شیخ طوسی که در درس نقل می‌شود به رنگ سورمه‌ای، و جمع بندی استاد هم با پس زمینه زردرنگ مشخص می‌شود.
 
جوادی با اشاره به این‌که مصادر مطالب استاد در پاورقی آورده شده است، افزود: اگر مطلبی از صاحب جواهر است، جلد و صفحه مورد نظر در پاورقی آورده می‌شود که با کلیک کردن بر روی مأخذ، طلبه می‌تواند صفحه مربوطه و مستندات استاد را بر روی همان کتاب در همان لحظه مشاهده کند.
 
مدیر مسؤول مؤسسه صدای بهار با بیان این‌که درس خارج فقه استاد حسینی سال گذشته از سوریه بر روی پایگاه اینترنتی ارتباط شیعی بارگذاری شده بود، هدف از پوشش دروس خارج علمای عراق را اطلاع طلبه‌های عرب زبان و نیز هم‌افزایی دروس خارج علمای جهان اسلام عنوان کرد.
 
وی هم‌افزایی حوزه‌های عرب‌زبان و ارتباط زنده عالمان با عالمان برای رفع مشکلاتی که در جامعه مسلمانان و در سطوح مختلف برقرار می‌شود به صورت گفت‌وگو در یک زمان مشخص و از چند کشور با امکانات موجود اینترنتی را از دیگر اهداف پخش زنده دروس خارج علما برشمرد./917/ت302/ی

ارسال نظرات