۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۸۷۰۰۹
خطیب جمعه ساری:

دشمن به دنبال دوقطبی کردن کشور پس از توافق هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان که دشمن به دنبال دوقطبی کردن کشور پس از توافق نامه هسته ای است، گفت: هرگونه تفرقه و اختلاف تنها به سود دشمنان نظام اسلامی خواهد بود.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ازدواج حضرت فاطمه و حضرت علی(ع)، این امام همام را بهترین الگو برای جامعه اسلامی دانست و گفت: بقا و تداوم زندگی خانوادگی در گرو بهره گیری از سیره عملی ائمه اطهار(ع) است.

 

وی حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان معرفی کرد و گفت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیای الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: باید باید ازدواج آسان و پایدار در بین خانواده ها ترویج شود و این امر مستلزم دوری از تجملات و همچنین بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اسلام، مهریه سنگین را منع نکرده است، تاکید کرد: در سیره و روش اسلامی مهریه باید پرداخت شود، به همین دلیل توصیه شده که سبک باشد.

 

وی به موضوع سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه الگو گیری از شیوه زندگی غربی جامعه ما را با یک بحران مواجه کرده است، گفت: باید تلاش کرد تا سیره زندگی بزرگان دینی در جامعه نهادینه شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که سبک زندگی غربی نمی تواند نسل جوان را به تعالی حقیقی برساند، افزود: تنها با بهره گیری از شیوه زندگی دینی و ارزشی زندگی موفقی خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سفر معنوی حج گفت: این سفر یک سفر روحانی و مبارک است و باید زمینه نهایت بهره برداری در راستای کسب توشه آخرت برای زائران نیز فراهم شود.

 

وی با اشاره به این که بالاترین سرمایه، رابطه خوب انسان با پروردگار است، خاطرنشان کرد: کشانده شدن به این سمت سرمایه های دیگری را نصیب انسان مؤمن می کند.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که حج، سفری باعظمت، باشکوه، شیرین و به یاد ماندنی است، گفت: خانه خدا مکان تطهیر دل است و دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند. 

 

وی با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند.

 

خطیب جمعه ساری با بیان این که بیت خدا نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بشریت مهم است، افزود: مراسم عبودیت میلیون ها انسان در لباس واحد و یک شکل و جهت واحد در مقابل خدا در مقابل چشم همه جهانیان منعکس می شود.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی توافق نامه هسته ای در  مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید با جدیت این توافق نامه را بررسی کنند تا حقوق ملت ایران تضعیف نشود.

 

وی با تأکید براین که توافق هسته ای نباید زمینه دودستگی جامعه را فراهم کند، افزود: وحدت و همدلی باید همواره در کشور ما حاکم باشد.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان که دشمن به دنبال دوقطبی کردن کشور پس از توافق نامه هسته ای است، تصریح کرد: هر گونه تفرقه و اختلاف تنها به سود دشمنان نظام اسلامی خواهد بود./950/201/ب1

ارسال نظرات