۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۷۲۱
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر به برگزاری باشکوه نماز عید سعید قربان

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: بهایی که در جامعه ما برای نماز عید فطر قائل می شوند، برای نماز عید قربان قائل نیستند.
حجت الاسلام حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری شب گذشته در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد مقدس که در محل حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبیین اهمیت اعمال ماه ذی الحجه، بر لزوم توجه بیش تر به برگزاری باشکوه نماز عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: شاید به لحاظ منابع فقهی و حدیثی تفاوتی بین فضیلت نماز عید فطر و عید قربان نباشد اما بهایی که در جامعه ما برای نماز عید فطر قائل می شوند، برای نماز عید قربان قائل نیستند.

 

وی افزود: اگر مساجد از روزهای اول ماه ذی الحجه مردم را به شرکت در نماز عید قربان دعوت کرده و فرهنگ سازی کنند، شاید این فرهنگ قرآنی و سنت و سیره نبوی احیا شده و نماز عید قربان هم با شکوه بیشتری برگزار شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن ایام آغاز بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: همچنان از پررونق نبودن حضور جوانان، نوجوانان و دانش آموزان در مساجد رنج می بریم؛ این از نقاط ضعف جدی در جامعه ما است که باید دست در دست هم دهیم تا این ضعف را به کمال تبدیل کنیم.

 

حجت الاسلام حائری در تبیین نقش مهم ائمه جماعات در برقرار ارتباط دینی با جوانان، اظهار کرد: ما روحانیان حکم کعبه را نداریم که یک جا بنشینیم و مردم به سراغ ما بیایند و مسائل خود را بپرسند، ما حکم پیامبر(ص) را داریم که باید «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّه» باشیم و سراغ مردم و جوان ها برویم.

 

وی تلاش ائمه جماعات برای جذب جوانان به دیانت، مسجد و نماز را جهاد خواند و افزود: باید شأن مدیریت امام جماعت در مسجد حفظ شود؛ بخش عمده آن به خود ائمه جماعات برمی گردد که نسبت به مسائل مسجد بی تفاوت نباشند./820/202/ب1

ارسال نظرات