۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۵۹۵
در مشهد برگزار شد؛

اختتامیه نخستین گروه از خواهران هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه نخستین گروه خواهران از هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور 500 نفر از اعضای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.
انديشه‌هاي آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه نخستین گروه خواهران از هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 500 نفر از اعضای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و حجت الاسلام حاج علی اکبری پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم شهید بهشتی برگزار شد.

 

محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، جنگ علیه یک نظام را به دو دسته جنگ سخت و جنگ نرم تقسیم بندی کرد و گفت: جنگ سخت حمله نظامی به زیرساخت‌های یک کشور است و جنگ نرم مراکز و اماکنی را در بر می‌گیرد که بحث‌های اندیشه‌ای و فکری در آن مطرح می‌شود مثل دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مساجد، کانون‌های فرهنگی و مذهبی مساجد و حوزه‌های علمیه است و همچنین افرادی که دارای اندیشه و اثرند، شناسایی و مورد حمله قرار می گیرند.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مهم مورد هجوم دشمن خانواده است، آنها به دنبال سست کردن پایه های تحکیم خانواده از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ماهواره‌ها هستند.

 

جعفری موانع پیشبرد اهداف دشمن را ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و مذهبی را دانست.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: حضور زنان به عنوان سرمایه های اجتماعی است که ظرفیت عظیمی در جنگ نرم هستند. که با انتخاب صحیح و عاقلانه و تحقیقات لازم قبل از ازدواج از طلاق جلوگیری می شود. طلاق یکی از مواردیست که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است . که اصلی ترین عامل بالا رفتن طلاق مسأله اعتقادی است.

 

وی خاطرنشان کرد: جنگ سخت دارای محدوده زمانی است ولی جنگ نرم تا وقتی که دنیا باشد همچنان حق و باطل در مقابل هم هستند ادامه دارد مگر اینکه از راه حق دور شویم جنگ تمام می شود.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت :اگر می‌خواهید ماندگار شوید به خاطر خدا کار کنید و اگر به خاطر شهرت و دنیا می خواهید کاری کنید دنیا چیزی ندارد.

 

وی در ادامه افزود: اگر خواستگاری اخلاق و دین داشت او را قبول کنید اگر طرف را به خاطر زیباییش انتخاب کنی زیباییش از بین می رود و اگر به خاطر پول باشد مالش از بین می رود. مشکل جوانان تحصیل‌کرده این است که به دنبال ظواهر هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مشکل بیکاری در جامعه ما را علوم غیر مفید و نداشتن جسارت در جوانان دانست و به جوانان توصیه کرد: ورزش کنید، در ازدواج به دنبال هم کفو بودن باشید، اولاد کم سند علمی و تجربی ندارد . هفته ای یک کتاب بخوانید، به دنبال علوم مفید باشید، به دنبال یک کارشناس مذهبی و اسلام شناس باشید و با او در ارتباط باشید.

 

وی افزود: ولایت فقیه، در تمام کشورهای دنیا هر وقت اختلافی شود یک نفر حرف آخر را می زند، در یک کشور شاه هست، در یک کشور دیگر رییس جمهور و یا قوه قضائیه است که الحمدلله ولی فقیه است که باید مجتهد و عادل باشد، حرف ولی فقیه حجت است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز در این همایش گفت: دحو الارض در فرهنگ اسلام ناب و از سوی ائمه مطرح شده است. «لهُ مُلکُ السَمواتُ وَ الاَرض»، زمین از آن خداست و نسبت ویژه ای با خدا دارد، زمین نمایشگاهی بزرگ از آیات الهی است. برای انسان آفریده شده است و  مهد آرامش انسان، سفره ای برای انسان، مقر و قرارگاه و محل ایفای مسؤولیت و جلوه گری انسان است.

 

وی ادامه داد: براساس خلافت الهی، علم و قدرت به انسان داده شد تا با امکانات و ظرفیت داده شده زمین را آباد کند.

 

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: دحوالارض نشان می‌دهد که زمین آغازش با مسجد است و فرجامش با بندگی است، زمین ماهیت توحیدی و خدایی و مسجدی دارد، زمین از کعبه آغاز شد و زمین گسترده شد.

 

وی افزود: خداوند متعال مسجد را باب فیض می‌داند و همه وظیفه دارند تا زمین را آباد کنند و مسجد را باید اباد کرد، زمین با تقوا آباد می‌شود  و امام زمان(عج) مظهر بندگی و تقوا و عامل آبادانی است، امام زمان نیز در هنگام حکومتشان مسجد سهله را به عنوان محل سکونتشان و مسجد کوفه را مکان حکومتشان انتخاب خواهند کرد./861/202/ب2

ارسال نظرات