۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۶۳۰۰
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ترویج مبانی دینی، بهترین راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت باید با حمایت از تولیدات فرهنگی فاخر و ارزشی مانع نفوذ فرهنگی دشمن به کشور شود، گفت: بهترین راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن ترویج اصول و مبانی دینی و انقلابی در بخش های مختلف کشور است.
عبدالوحيد فياضي، نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با بیان این که توجه به فرهنگ و هنر امری ضروری و مهم است، گفت: جامعه امروز به فرهنگ و هنر مانند موادغذایی نیاز دارد که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.

 

وی با اشاره به این که توسعه فرهنگی زمینه ساز تعالی جامعه می شود، تصریح کرد: نگاه ویژه به مقوله فرهنگ و هنر به عنوان یکی از شاخص های مهم تعالی و توسعه اجتماعی جوامع به شمار می رود و نیاز است تا توجه شایسته ای به این فعالیت ها صورت گیرد.

 

فیاضی افزود: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند که ضرورت دارد کاستی ها و کمبودهای حوزه فرهنگی تشریح شود.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان این که جامعه فرهنگ و هنر نیازمند حمایت های شایسته است، گفت: نیاز است تلاش های ارزشمندی صورت گیرد تا نگاه ها برای تقویت حوزه فرهنگ و هنر و توجه به آن برانگیخته شود.

 

وی ادامه داد: اگر خواسته ها، نیازها و چالش ها تشریح نشود در آینده به جایگاهی که باید داشته باشیم نمی رسیم و ضروری است در حال اقدامات ارزنده ای صورت گیرد.

 

فیاضی تصریح کرد: هنر عنصر تحرک و پویایی جامعه است که این امر ارزنده انسان را از عرش به فرش برده است و باید گام های ارزنده ای در مسیر اعتلای فرهنگی و هنری برداشته شود.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری استفاده کند.

 

وی با تأکید بر این که دشمن همواره تلاش کرد تا با ترویج فرهنگ غلط و انحرافی خود در جامعه اسلامی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از نفوذ فرهنگی به کشور تضعیف و از بین بردن مبانی دینی و انقلابی جامعه است.

 

فیاضی با بیان این که دولت باید با حمایت از تولیدات فرهنگی فاخر و ارزشی مانع نفوذ فرهنگی دشمن به کشور شود، بیان داشت: بهترین راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن ترویج اصول و مبانی دینی و انقلابی در بخش های مختلف کشور است.

 

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با بیان این که جوامع برای رشد و سعادت اجتماعی نیازمند توسعه فرهنگی هستند، گفت: بی توجهی به فرهنگ و هنر زمینه ساز مرگ هویت و تمدن می شود که باید در راستای توجه به فرهنگ گام های شایسته ای برداشته شود.

 

وی با اشاره به این که ترویج ارزش های اسلامی و توسعه فرهنگی امری ضروری و مهم است، بیان داشت: در راستای تحقق ارزش ها تنها نباید نگاه ها به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد که نیاز است همه سازمان ها و نهادها در این امر مهم و ارزشمند احساس تکلیف کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق اهداف و ماموریت های خود نیازمند بهره گیری و مشارکت همه دستگاه ها است تا بتوانیم در کنار یکدیگر در راستای پیشبرد امور قدم برداریم.

 

جاودانی با بیان این که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و رشد فزاینده شبکه های ماهواره ای نیازمند ورود میدانی است، گفت: رشد شبکه های ماهواره ای با هنجارها و ارزش های اسلامی مغایرت دارد که نیاز است همراهی شایسته ای در راستای مقابله با این جنگ نرم افزاری صورت گیرد./950/202/ب3

ارسال نظرات