۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۸۵۸۶۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

اقتصاد مقاومتی مانع وابستگی کشور به غرب خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی مانع وابستگی کشورمان به غرب خواهد شد، خاطرنشان کرد: استقلال و خودکفایی از مهم ترین ویژگی و شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.
عکسي از اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام قاسم قلی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی محمودآباد، گفت: ترویج اهداف و ارزش‌های والای امام راحل، پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا موجب استحکام ستون‌های انقلاب اسلامی ایران و توسعه همه جانبه کشور در همه عرصه‌های داخلی و خارجی می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه، تقویت تولید ملی و ارتقای فرهنگ جهادی از مهم‌ترین راه‌های اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که راه حل مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

حجت الاسلام قلی زاده با بیان این که یکی از نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، رشد بخش کشاورزی است، ابراز داشت: فروش فرآورده‌های نفتی به جای فروش نفت خام و استفاده از نخبگان علمی کشور از دیگر نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است و تحقق این مهم، سبب معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان پس از چین و آمریکا می‌شود.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف ما از مذاکرات طی 12 سال، تثبیت حقوق هسته‌ای ایران در چارچوب معاهدات بین المللی بوده است، خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌های غیرقانونی نیز از دیگر اهداف مهم ما در مذاکرات چند جانبه هسته‌ای بود.

استاد حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: غنی‌سازی بدون محدودیت، حق بازفرآوری سوخت‌های مصرف شده و تأسیسات آب سنگین اراک نیز از جمله راه‌های تثبیت حقوق هسته‌ای ایران به شمار می‌آید. متأسفانه هیچ کدام از این شرایط و راه‌ها در برجام محقق نشده که با نگاهی کارشناسی به مفاد متن جمع بندی مذاکرات وین این نکته کاملاً محسوس است.

حجت الاسلام قلی زاده اذعان داشت: در مفاد برجام به نکاتی اشاره شده که نه تنها بسیاری از شرایط برای تثبیت حقوق هسته‌ای ایران محقق نشده بلکه رفع تحریم‌های غیرقانونی را نیز با تردید روبرو ساخته است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اینکه همه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران بوده و راه حل رفع آن و شکوفایی اقتصاد کشور، دستیابی به این نوع توافق در مذاکرات است، یک دیدگاه اشتباه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به جایگاه اصلی اقتصاد در جهان، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام قلی زاده با بیان این که اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کشورمان را در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان واکسینه می‌کند، گفت: نگاه شعاری به مقوله اقتصاد مقاومتی در کشورمان باید حذف شود و شاهد گسترش این فرهنگ در همه بخش های کشورمان باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب تحکیم پایه های اقتصادی کشورمان می شود، تصریح کرد: شوک های اقتصادی غرب نمی تواند موجب بحران در فضای اقتصادی کشورمان شود.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی مانع وابستگی کشورمان به غرب خواهد شد، خاطرنشان کرد: استقلال و خودکفایی از مهم ترین ویژگی و شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام قلی زاده با اشاره هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نفوذ دشمن پس از توافق نامه هسته ای به کشورمان، افزود: مسؤولان نباید با ذوق زدگی زمینه این نفوذ به کشورمان با فراهم کنند. استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان به جای دل بستن به غربی ها در پی اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند، خاطرنشان کرد: مسؤولان نباید به گونه ای رفتار کنند که چند سال آینده به دلیل عدم اجرای صحیح این سیاست ها حسرت بخورند.

وی با بیان این که غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال نفوذ و دخالت در امور کشورمان برای تحقق منافع خود بودند، تصریح کرد: مسؤولان کشورمان مراقب باشند با رفتار و عملکرد خود موجب تعبیر این خواب 36 ساله دشمنان نشوند./950/202/ب3

ارسال نظرات