۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۷۸۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت شبانه روزی حوزه‌های علمیه در امور دینی/ طلاب از ابتدای طلبگی قرآن‌محور باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این که حوزه تعطیلی ندارد، برکم شدن تعطیلات حوزه تأکید کرد و گفت: فعالیت شبانه حوزه‌های علمیه در امور دینی با توجه به نیاز جامعه امروز به اسلام‌شناسان قوی امری ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه منطقه کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: امروز دنیا به دنبال گمشده ای به نام دین است و چنانچه آمریکا ویزا صادرکند، این کشور در ماه رمضان بیش از یکهزار آخوند نیاز دارد.

 

وی نیاز امروز جامعه را اسلام شناس دانست و یادآورشد: در حال حاضر دو تا سه میلیون فوق لیسانس بیکار در کشور داریم و این در حالی است که به تعداد انگشتان دست اسلام‌شناس نداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: طلاب باید بیش از سایر اقشار مردم عبادت کنند، چرا که به افرادی که سلسله جلیله گفته می‌شود باید تفاوتی با دیگر اقشار جامعه داشته باشند، از این رو طلاب نیاز نیست هر شب نماز شب و نماز نافله بخوانند، اما همان‌گونه که انتظار دارید نماینده امام عصر باشید باید به مستحبات توجه ویژه داشته باشید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که حوزه تعطیلی ندارد، برکم شدن تعطیلات حوزه تأکید کرد و گفت: طی 51 سال طلبگی سه روز تعطیلی نداشته ام، اگر هوا گرم بوده به شهری که هوای خنک داشته رفتم اما درس را تعطیل نکردم.

 

حوزه های علمیه شب نیز می توانند فعال باشند

وی افزود: قرآن می‌گوید قوم قریش کارخودشان را تعطیل نکردند اما جای خودشان را عوض کردند، اصلا اگر جای خنک پیدا نشد، شب ها درس بخوانیم، چه کسی گفته در حوزه باید فقط روز درس خواند، حوزه علمیه می تواند از ساعت 10 شب تا 3 بعد از نیمه شب هم فعال باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین از طلاب حوزه های علمیه خواست برای اطلاع و آگاهی خودشان از خلاصه اخبار استفاده کنند و نیازی به پیگیری همه اخبار نیست، چون طلاب نه وزیر اطلاعات و نه رییس جمهور هستند و دلیلی ندارد وقت خود را برای پیگیری همه اخبار صرف کنند، اما چنانچه خبر مهمی بود تا انتها پیگیری کنند و سعی کنند روزانه بیش از 7 دقیقه وقت برای اخبار صرف نکنند.

 

وی افزود: هیچ عمامه به سری در جمهوری اسلامی به اندازه من وقت خودش را در دانشگاه‌ها صرف نکرده است و این درحالی است که اکنون وقت خودم را برای تماشای فیلم صرف نکرده ام، چون تماشای فیلم برای افراد بیکار است.

 

هرموقع از درس خواندن خسته شدید ورزش کنید نه تماشای ورزش

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه خطاب به طلاب حوزه های علمیه گفت: هر موقع از درس خواندن خسته شدید ورزش کنید نه تماشای ورزش، چون  تماشای ورزش مانند تماشای پول‌های داخل بانک است، نگاه کردن آن سودی برای انسان ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه تند تند راه بروید اما ورزش را تماشا نکنید، افزود: طلاب هنگام خسته شدن از درس برای رفع خستگی ورزش کنند آن هم ورزش های طبیعی از جمله قدم زدن و پیاده روی که کامپیوتر، میز پینگ پنگ، استخر و زمین ورزش هم نیاز ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه یاد‌آور شد: در مصاحبه ای از من  سؤال شد رمز موفقیت تو در چیست؟ گفتم، اولین راز موفقیت من این است که هیچ وقت نخواستم مانند شخص دیگری باشم و جایگاه خودم را با هیچ کس عوض نمی کنم چرا که اگر قصد خدا باشد لازم نیست در اوج باشی، همین پایین هم می توان کار خدایی کرد.

 

وی افزود: من اگر موفق هستم برای این است که در سال حتی یک ساعت وقت خود را صرف مطالعه روزنامه نمی کنم تنها تیتر اخبار روزنامه ها کافی است، مگر اینکه خبر خیلی هیجانی باشد.

 

طلاب از ابتدای طلبگی قرآن محور باشند

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین از طلاب حوزه علمیه خواست هیچ موقع حتی در رختخواب بی قلم و کاغذ نباشند و یک دفتر و خودکار کنار بالین خود بگذارید چرا که ممکن است قبل از خواب مطلبی به ذهن شما برسد که اگر یادداشت نکنید ممکن است صبح که از خواب بیدار شدید فراموش کرده باشید.

 

وی بر توجه به درس و استاد تأکید کرد و با اشاره به این که قلم امام صادق(ع) همیشه پشت گوش مبارکش بود، یادآور شد: اگر در جلسات و کلاس درس فقط بیننده باشی و یادداشت نکنید مانند من خواهید شد که هزار ساعت در خودرو نشستم و به رانندگی راننده نگاه کردم اما چون دل ندادم یاد بگیریم، هنوز رانندگی یاد نگرفته ام.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین از طلاب حوزه های علمیه خواست در ابتدای طلبگی قرآن محور باشند و همه کارهای خود بر اساس قرآن قرار دهند چرا که امام رضا(ع) نیز می فرماید هرکس می‌خواهد یاد بگیرد به قرآن مراجعه کند.1307/202/ب2

ارسال نظرات