۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۵۲۸۱
کارشناس مسائل مذهبی:

شهدا ذخایر عالم انسانی هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی شهادت را بالاترین افتخار الهی دانست و گفت: شهید با بذل جان خود زیر ساخت های معنویت را در جامعه فراهم می‌کند و از همین جهات شهدا ذخیره های عالم انسانی و افتخار خداوند هستند.
شهيدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، کارشناس مسائل مذهبی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای روستای دهک که در مسجد امام حسن(ع) این روستا برگزار شد، شهادت را بالاترین افتخار الهی دانست و تصریح کرد: همه ما خواستار ارتقاء درجات معنوی و رسیدن به قرب الی الله هستیم اما باید برای این منظور سال ها تلاش کنیم، ولی شهید تمام این درجات را در یک لحظه طی می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَ لا تَحسَبَنَّ الذین قُتِلوا فی سَبیل الله اَمواتا بَل هُم اَحیاء و عِندَ رَبِهِم یُرزَقون» اظهار کرد: اکثر انسان ها در طول سال هایی که عبادتی انجام می دهند از خشم خدا و فریب شیطان گریانند و ممکن است از آن چه باید انجام دهند غافل بمانند اما خداوند به شهید کرامت فرموده و این قسم امور را از او نمی خواهد.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی انجام هر اقدامی را منوط به تدارک زیر ساخت های آن دانست و تصریح کرد: شهید با بذل جان خود زیر ساخت های معنویت را در جامعه فراهم می کند و از همین جهات شهدا ذخیره های عالم انسانی هستند.

 

حجت الاسلام صادقی احیای روحیه دین باوری و تعهد اخلاقی را از جمله ثمرات حضور شهدا در جامعه برشمرد و تأکید کرد: انتخاب نام یک شهید برای یک کوچه یا محله می تواند افراد زیادی را به این فکر بیندازد که این محله به نام فلان فرد که در راه خدا کشته شده آبرومند شده بنابراین در این منطقه نباید گناه کنیم یا خطایی مرتکب شویم.

 

وی اعجاز معنوی قرآن را شامل انواع مختلف لفظی، معنایی و لغوی دانست و افزود: یکی از بارزترین انواع اعجاز قرآن که البته گاهی مورد غفلت واقع می شود، اعجاز معنوی آن است به این معنا که صوت و لحن قرآن توانایی ایجاد تحول در افراد را دارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی وجود روحیه معنوی در رزمندگان را یکی از بارزترین تفاوت های دوران دفاع مقدس با دیگر انواع جنگ در جهان و در طول تاریخ برشمرد و تصریح کرد: تکیه رزمندگانی که برای دفاع از دین، ناموس و خاک خود قیام کرده بودند، به ارزش های معنوی تا جایی بود که اکنون پس از گذشت حدود 30 سال از پایان جنگ اجساد بسیاری از شهدای ایرانی را تنها با پلاک و قرآن های جیبی شناسایی می کنند.

 

حجت الاسلام صادقی تغییر اوضاع و شرایط زمانه را امری عادی و دارای سابقه برشمرد و گفت: تحولات مادی و اجتماعی نباید ما را از توجه به ارزش هایی که برای آن کشته داده ایم یا برای ما مقدس هستند، باز دارد زیرا تمام امور گذرا هستند و آنچه ماندی است ذکر خداوند است.

 

وی انتخاب شهود اعمال را یکی از ابتکارات و معجزات الهی در افزایش خودکنترلی در افراد دانست و گفت: هیچ نیرویی به اندازه خود انسان نمی تواند مانع ارتکاب اعمال خلافش شود و از همین جهت پروردگار شهود اعمال را به او معرفی می کند تا مراقب کردارش باشد.

 

کارشناس مذهبی تصریح کرد: شهدا یکی از شهود اعمال ما هستند بنابراین باید نحوه رفتار و کردار ما به گونه ای باشد که در برابر هیچ یک از شهود اعمال از جمله شهدا سرافکنده نباشیم./868/202/ب2

ارسال نظرات