۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۸۵۱۴۸
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

مهم‌ترین رسالت طلاب تبیین دین در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت طلاب تبیین دین در جامعه اسلامی است، گفت: طلاب باید در سایت‌ها تبلیغ آثار دینی را داشته باشند چون تبیلغ به صورت سنتی کفایت نمی‌کند البته قبل از تبلیغ دین باید خودسازی کنند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهداف طلاب در حوزه علمیه گفت: هدف طلاب حوزه های علمیه هدف قرآن است و هدف آنها تبیین دین در جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه افزود: درس هایی که در حوزه تدریس می‌شود فلسفه و منطق است که برای هدایت جامعه است، طلاب صرف و نحو را می‌خوانند تا قرآن و روایات را متوجه شوند تا بتوانند در جایگاهی که دارند جامعه را هدایت کنند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: تعدادی از طلاب نویسنده می‌شوند و بعضی از آنها روی منبرها تبلیغ می‌کنند و سخنران می‌شوند.

 

خودسازی نخستین هدف طلاب حوزه علمیه است

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: طلاب باید در سایت‌ها تبلیغ آثار دینی را داشته باشند چون تبیلغ به صورت سنتی کفایت نمی‌کند البته قبل از تبلیغ دین باید خودسازی کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که طلاب باید وارد جامعه شوند و به تبلیغ مبانی دین بپردازند، عنوان کرد: طلابی که در حوزه آغاز به تحصیل می‌کنند ابتدا باید ادبیات عرب، صرف، نحو و منطق را تا 6 سال بخوانند که سطح نخست نامیده می‌شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان داشت: از پایه 6 تا 9 را سطح دوم می‌گویند که بیشتر فقه و اصول خوانده می‌شود و از پایه 9 تا 10 به بالا را سطح سه می‌گویند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: طلبه ها پس از یک دهه به سطح 4 می‌رسند و با مبانی اسلام و قرآن آشنایی کامل پیدا می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که در سال جاری 130 نفر در حوزه علمیه برادران پذیرفته شده‌اند اظهار کرد: طلاب باید در درجه اول کتابهایی را که حوزه علمیه قم در اختیارشان می‌گذارد مطالعه کنند.

 

این کارشناس حوزوی تأکید کرد: طلاب حوزه علمیه در کنار کتاب‌های درسی به مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی، تاریخی و اخلاقی بپردازند و تنها به کتابهای آموزشی اکتفا نکنند.

 

حجت الاسلام در پایان گفت: خواندن کتاب‌های غیردرسی سبب آگاهی و افزایش اطلاعات شخص می‌شود و طلاب باید خواندن این کتابها را در برنامه های خود قرار دهند./838/303/ب2

ارسال نظرات