۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۰۸۱
استاد حوزه علمیه:

توجه به بعد تربیتی حضرت زهرا از اهمیت بالایی برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به کتاب «فاطمه الزهرا (س) سرور زنان عالم» و همچنین اهمیت ابعاد تربیتی آن حضرت گفت: حضرت فاطمه الزهرا (س) در تمامی زمینه ها الگو کاملی برای بانوان است.
صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد دانشگاه و حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: حضرت فاطمه الزهرا (س) الگویی کامل برای تمام مسلمانان جهان است.


حجت الاسلام صرفی پور تصریح کرد: شناخت کامل ابن بانوی بزرگوار از اهمیت والایی برخوردار است، پیامبر اکرم (ص) همواره از حضرت فاطمه الزهرا (س) تعریف و تمجید می کردند.


وی در ادامه با تشریح مطالب کتاب فاطمه الزهرا (س) سرور زنان عالم ابراز کرد: این کتاب در سال 1376 منتشر شده است که متشکل از پنج بخش است و مطالب آن با نثری آمیخته با شعر که بر سراسر کتاب حکم فرما است به شرح وقایع دوران جوانی پیامبر اکرم (ص)، بعثت ایشان و همچنین تولد حضرت فاطمه الزهرا (س) پرداخته شده است.


مؤلف کتاب «فاطمه الزهرا (س) سرور زنان عالم» با اشاره به مطالب بخش دوم این کتاب بیان داشت: در بخش دوم از ادامه وقایع دوران پیامبری حضرت رسول اکرم (ص) و مرارت های ایشان و نقش حضرت فاطمه الزهرا (س) در آن سال ها صحبت شده است.


استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در بخش سوم وقایعی همچون سال های گرسنگی در شعب ابوطالب، سفر گروهی از مسلمانان به حبشه و موارد دیگر گنجانده شده و همچنین به سرگذشت حضرت فاطمه الزهرا (س) در کنار وقایع و اتفاقات آن سال ها، نگاهی اجمالی شده است.


این استاد دانشگاه با بیان بخش های چهارم و پنجم این کتاب گفت: از هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه و تشکیل جامعه اسلامی پرداخته شده است و توضیحاتی نیز پیرامون به کمال رسیدن حضرت فاطمه الزهرا (س) داده شده است.


حجت الاسلام صرفی پور در ادامه به جایگاه والای زن در اسلام اشاره کرد و عنوان داشت: اسلام به انزوا و گوشه گیری زن معتقد نمی باشد بلکه می‌گوید زنان باید در امور سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند، بانوان جامعه باید همانند فاطمه الزهرا (س) باشند و آن را الگوی خود قرار دهند.


مؤلف کتاب «فاطمه الزهرا (س) سرور زنان عالم» یادآور شد: حضرت فاطمه الزهرا (س) حتی در بسیاری از جنگ ها حضور داشت و به مداوای مجروحان می پرداخت و برای آن ها پرستاری می کرد.


وی در پایان به بعد اخلاقی دیگر حضرت فاطمه الزهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: یک بعد بسیار مهم این بانو بعد تربیتی می باشد، فرزندان خود را در شب های احیا بیدار نگاه می داشت که بتوانند از برکات آن شب ها بهره مند شوند.


گفتنی است کتاب «فاطمه الزهرا (س) سرور زنان عالم» در 80 صفحه و در انتشارات عصمت به چاپ رسیده است./857
/302/ب3

ارسال نظرات