۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۸۵۰۴۲
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

ولایت فقیه ستون خیمه نظام اسلامی است/ عاشورا و انتظار دو مقوله اعتقادی انقلاب

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان در تحقیقات میدانی خود به این نتیجه رسیدند که عاشورا و انتظار دو مقوله اعتقادی هستندکه ستون‌های نظام اسلامی را برپا نگاه داشتند، گفت: دشمنان می‌گویند ما اگر ولایت فقیه را از مردم بگیریم می‌توانیم این نظام را که بر پایه جهاد و انتظار استوار شده به شکست بکشانیم.
حجت الاسلام روحاني نژاد، معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گفت: ملت ولایی ما باید بدانند که دشمن درصدد ضربه زدن به سرمایه های مذهبی است افزود: مردم ما با تمسک به آموزه های عاشورایی توانستند در مقابل استکبار با شجاعت بایستند و همین آموزه وفرهنگ مذهبی بود که به انها شجاعت وقدرت وایستادگی در برابر دشمنان داده بود.

 

وی با تأکید بر این‌که آگاه سازی مردم در برابر افکار شوم نظام سلطه برای از بین بردن ارزش‌های مذهبی واجب است، بیان داشت :دشمن امروز با برنامه و هدف از پیش تعیین شده برای از بین بردن این نظام اسلامی که بر گرفته از سرمایه ها و آموزه های نظام دینی و ولایی است همت گماشته است و برای مقابله با فرهنگ اهل بیت و فرهنگ عاشورایی از هر وسیله ای استفاده می کند.


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در این باره ما به یک راه قانونی و محکم احتیاج داشتیم که این مهم به وسیله شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد تا کسانی که در این امر دغدغه و یا راهکاری دارند با دلگرمی از این مصوبات این شورا استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه محرم از سرمایه های مهم فرهنگی اجتماعی و مذهبی ما است، بیان داشت: بر اساس یک پیمایش 10 ساله که در حوزه فرهنگی مذهبی صورت گرفته است به ابن نتیجه رسیدیم که سرمایه های مذهبی و عاشورایی ما در معرض تحریف قرار گرفته است.


حجت الاسلام روحانی نژاد با این بیان که ما باید از سرمایه های مذهبی به خوبی استفاده بکنیم، یاد آور شد :ما در دوران 8 سال دفاع مقدس از همین سرمایه های مذهبی و عاشورایی استفاده کردیم و این روحیه جهادی و شهادت بود که جوان‌های ما رابه جبهه ها می برد و سبب می شد در مقابل دشمن پایداری کنند.


وی خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن واقف شد که باجنگ سرد نمی‌تواند در مفابل سرمایه‌های مذهبی و ملی ما جبهه‌گیری کند بر آن شد از طریق جنگ نرم وارد میدان عمل شود و تا حدودی نیز به خواسته خود دست یافته است.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تأکید کرد:دشمن می کوشد که به هرطریقی راه نفوذ را هموار کند و از هر وسیله ای بهره می گیرد، در این میان افرادی از خودی‌ها ناخواسته در جلگه دشمن قرار گرفتند واب به اسیاب دشمن ریختند.

 

وی با اشاره به اینکه هجمه های دشمن در محرم 93 نشان از برنامه ای واحد برا ی ضربه زدن به فرهنگ آیینی وعاشورایی داشت افزود:در تحقیقاتی که توسط نیرو های اطلاعاتی به عمل امد این نتیجه حاصل شد که از حیث پوشش وآرایش زنان، مدل طراحی و موی سرجوانان وغیره یک حرکت خزنده با برنامه ای واحد سعی در انحراف مسیر دارد.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه دشمنان برای اعتقادات جوانان ما برنامه دارند و در این مورد کار می کنند بیان داشت:باید مسؤولان امر در این مورد چاره اندیشه کنند و ماحصل این فکر باید عملی و کاربردی شود.

 

وی با بیان اینکه بعضی از رفتارها تبدیل به عبادت می شوند افزود: در مورد عزاداری سید الشهدا علما و مراجع اعتقاد دارند که این اعمال افضل قربات الهی و دینی است. و برپایی مراسم دهه محرم ویادوخاطره سید الشهدا عبادت وواجب است، از این رو باید از تحریف وانحرافات در این مورد جلوگیری کرد.


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان در تحقیقات میدانی خود به این نتیجه رسیدند که عاشورا و انتظار دو مقوله اعتقادی هستند که ستون‌های نظام اسلامی را برپا نگاه داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌گویند ما اگر ولایت فقیه را از مردم بگیریم می‌توانیم این نظام را که بر پایه جهاد و انتظار استوار شده به شکست بکشانیم.

 

وی در ادامه به بیان تحریفاتی که در مقوله عاشورا اتفاق افتاده پرداخت و بیان داشت:استفاده از تمثال اهل بیت(ع)، ابزار موسیقی، علامات و نشان،ضربه زدن به خود، عریان شدن ، اشعار بی محتوا، موسیقی پاپ و غیره از مصادیق تحریفات هستند.


حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به کارشکنی های دشمنان اسلام بیان داشت: با توجه به تلاش دشمن در کارشکنی ها و تحریف ها به برکت انقلاب اسلامی امام حسین(ع) از جنوب لبنان و عراق به اندازه تمام جغرافیای جهان وسعت پیدا کرده و روز به روز قطره هابه اقیانوس بزرگ تشیع گرایش پیدا می کنند./866/پ202/ب2

ارسال نظرات