۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۸۴۹۲۴
مدیر حوزه علمیه مشکات خبر داد؛

پذیرش 35 نفر طلبه در حوزه علمیه خواهران مشکات در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مشکات از پذیرش 35 نفر طلبه در حوزه علمیه خواهران مشکات در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 22 نفر از این تعداد گزینش شده‌اند.
مراسم توديع و معارفه مدير حوزه علميه خواهران استان خوزستان

فاطمه قاضی‌شعار، مدیر حوزه علمیه مشکات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به افتتاح حوزه‌ مشکات در تاریخ دوشنبه 23 شهریور، گفت: روز افتتاحیه حوزه علمیه مشکات برای طلاب خواهر برنامه‌های ویژه‌ای داریم که با بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه‌های علمیه برنامه افتتاحیه آغاز می‌شود.

 

وی افزود: سخنران این برنامه حجت الاسلام نقیبی، رییس آموزش مدرسه عالی مطهری و عضو هیأت امنای حوزه خواهد بود که در ادامه اینجانب طی سخنانی کوتاه قوانین انضباطی و اخلاقی را برای طلاب بیان خواهم کرد. 

 

مدیر حوزه علمیه مشکات با اشاره به تعداد گزینش طلاب در سال جاری، تصریح کرد: در سال جاری پذیرش حوزه علمیه خواهران طلاب مشکلات 35 نفر خواهد بود که تاکنون 22 نفر گزینش شدند.

 

قاضی‌شعار با اشاره به مبانی آموزشی افزون بر دروس حوزه برپایی کلاس‌های آموزشی دیگر، ابراز داشت: افزون بر برنامه‌های آموزشی حوزه کلاس‌های فوق‌برنامه از قبیل کلاس اخلاق، نهج‌البلاغه، آموزش قرآن در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم برگزار خواهد شد که استادان توانایی در این مورد استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره به تدریس مکالمه زبان انگلیسی و عربی، عنوان کرد: در سال‌های گذشته تدریس زبان انگلیسی و مکالمه عربی داشتیم اما در سال جاری اگر زمانی برای تدریس و متقاضی داشته باشیم این کلاس‌ها دایر خواهد شد.

 

 مدیر حوزه علمیه مشکات، با اشاره به فضای آموزشی حوزه گفت: فضای حوزه علمیه مشکات  تقریبا 3 هزار متر است که 700متر آن زیر بنا و دو حیاط خیلی بزرگ به صورت سبک سنتی ساخته شده است دورتادور کلاس‌ها و حجره‌ها قرار دارند، سالن اجتماعات، نمازخانه، کتابخانه و قرائت‌خانه در فضای حوزه وجود دارد.

 

قاضی با اشاره به تأمین بودجه لازم برای حوزه علمیه مشکات، بیان داشت: به دلیل قداست حوزه‌ علمیه‌ از هیچ ارگان و یا مؤسسه‌ای کمک مالی نمی‌گیریم و تنها از بودجه‌ای که شورای مدیریت قم در اختیار همه حوزه‌های علمیه قرار داده استفاده می‌کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات گفت: بودجه‌ای که مرکز مدیریت در این چند سال در اختیار ما نهاده بسیار راه‌گشا و خوب بوده است.

 

قاضی در پایان خاطرنشان کرد: من معتقدم گرداننده حوزه‌های علمیه ما نیستیم، بلکه نظر عنایت امام زمان(ع) و ائمه معصومین(ع) است./807/ت302/ح

ارسال نظرات