۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۸۴۲۲۰
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی؛

اسلامی شدن دانشگاه‌ها لازمه تحقق تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی تحقق تمدن اسلامی را تنها در سایه اسلامی شدن دانشگاه ها دانست و گفت: اسلامی شدن نظام آموزش و پرورش به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها کمک می‌کند.
حجت الاسلام جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جلیلی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان امروز در جلسه معارفه مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حدیثی، اظهار داشت: مسؤولیت توفیق الهی برای خدمت به خلق است که اگر انسان متولی اموری از امورات مردم شود و مشکل‌گشایی کند، خداوند او را از سختی‌های روز قیامت در امان نگه می دارد.


وی حب ریاست را آفت مسؤولیت دانست و خاطرنشان کرد: ضرری که به واسطه حب ریاست به دین مردم وارد می شود، از هر ضرری بیشتر خواهد بود، بنابر این باید از فرصت مسؤولیت که به عنوان امانتی نزد مدیران به شمار می رود، تنها برای خدمت به خلق الله استفاده کرد.


حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تحقق تمدن نوین اسلامی لازمه تلاش بی‌وقفه علمای جهان اسلام است، گفت: امروزه تمامی مکاتب مختلف به دنبال تمدن سازی در دنیای امروز هستند و تمدن اسلامی یکی از رقبای جدی این تمدن ها محسوب می شود.


مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان تحقق تمدن اسلامی را تنها در سایه اسلامی شدن دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: دانشگاه ها اسلامی نخواهند شد، مگر در صورت اسلامی شدن نظام آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی، اینجاست که نقش دانشگاه فرهنگیان در این امر برجسته می شود.


وی با تأکید بر مسؤولیت خطیر و حساس دانشگاه فرهنگیان در تحقق تمدن اسلامی گفت: آمادگی هم‌افزایی و ارتقا
ی نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان استان را داریم، البته تعامل اولین راه برای انجام مسؤولیت در این دانشگاه مهم است که انتظار داریم ریاست جدید این مرکز آموزش عالی نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشد.


حجت الاسلام جلیلی بهره‌مندی از ظرفیت های استانی موجود در نظام آموزش و پرورش استان و همچنین استانداری آذربایجان شرقی را از امتیازات مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: باید با تعامل میان این دو مجموعه در راستای تربیت معلم هم‌طراز با انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.


گفتنی است، در ادامه این جلسه حکم انتصاب دکتر بدری به عنوان مدیریت امور پردیس ها و نیز سرپرست پردیس علامه امینی از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تقدیم شد./935/پ203/ح

ارسال نظرات