۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۹۲۷
امام جمعه چالوس:

وحدت و همدلی بهترین راهبرد برای مقابله با نفوذ سیاسی دشمنان در کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با تأکید براین که با وحدت و همدلی می‌توان جلوی دشمنی، دشمنان را گرفت، گفت: مهم ترین استراتژی و راهبرد آمریکا و انگلیس در برابر ملت ایران ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم و حکومت است.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام راشدی نوری، امام جمعه چالوس صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیأت دولت درباره فضای پس از مذاکرات و توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: همان طور که ایشان فرمودند دولتمردان باید در تعامل با سایر کشورها مراقب توطئه های دشمنان باشند.

 

وی با بیان این که دشمنان پس از توافق هسته ای برای نفوذ سیاسی و اقتصادی در کشور نقشه های بسیار دارند، افزود: مقام معظم رهبری با اشرافیتی که نسبت به تحرکات دشمن دارند، هشدارهای لازم را به مسؤولان کشور دادند تا مراقب نقشه های دشمن باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که به یقین آمریکا و انگلیس به دنبال نفوذ در کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: غرب، نظام اسلامی با شاخصه مهم استکبار ستیزی را بر نمی تابد و در پی منزوی کردن آن در سطح جهان است.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان این که اقتدار و اثرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی موجب عصبانیت دشمنان شده است، تصریح کرد: امروز آمریکایی ها ایران اسلامی را مهم ترین چالش برای تحقق اهداف استکباری در منطقه و حتی دیگر کشورهای جهان می داند.

 

امام جمعه چالوس با تأکید براین که انقلاب اسلامی ایران منافع استکباری و استعماری آمریکا و انگلیس در خاورمیانه را با چالشی جدی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نظام سلطه از همه توان خود برای کاهش اثرگذاری ایران اسلامی در منطقه و جهان بهه کار گرفته است.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان این که دشمن به خیال خود پس از توافق می خواهد راهی برای نفوذ در داخل کشور پیدا کند، بیان داشت: مسؤولان باید مراقب باشند تأثیر نپذیرند، به دشمن اعتماد نکنند و از مکر و حیله دشمن غافل نشوند.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که آمریکایی ها در سه دهه اخیر سیلی محکمی از ملت ایران خوردند، افزود: استراتژی و راهبرد ایران اسلامی منافع آمریکا را در منطقه از بین برد و امروز آنها به دنبال بازیابی دوباره آن هستند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ابهت پوچ و توخالی آمریکایی ها را در جهان در هم شکست، بیان داشت: تردیدی نیست که آنها به دنبال نفوذ و سلطه گری و ایجاد اختلاف در داخل کشور هستند.

 

حجت الاسلام راشدی نوری تفرقه و دودستگی را مهم ترین توطئه دشمن برای نفوذ در داخل کشور دانست و تصریح کرد: هر گاه در کشور شاهد تفرقه و اختلاف بودیم راه نفوذ دشمن در کشور همواره شد و فتنه 88 و حوادث پس از آن نیز مصداق بارز همین نفوذ است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که با وحدت و همدلی می‌توان جلوی دشمنی، دشمنان را گرفت، ادامه داد: مهم ترین استراتژی و راهبرد آمریکا و انگلیس در برابر ملت ایران ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم و حکومت است.

 

حجت الاسلام راشدی بر ضرورت پرهیز احزاب و گروه های سیاسی از اظهارات و اقدامات تفرقه انگیزانه در کشور تأکید کرد و گفت: هر گونه سخنی که زمینه اختلاف در کشور را فراهم کند زمینه را برای نفوذ دشمن به کشور هموار خواهد کرد.

 

امام جمعه چالوس با تأکید براین که ولایت فقیه محور همه امور در نظام دینی است، تصریح کرد: امروز تنها سخنی که می تواند جامعه را در مسیر عزت و اقتدار سوق دهند، رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان این که حیله گری و توطئه افکنی دشمن علیه ملت ایران هیچ گاه پایان نخواهد داشت، ادامه داد: آمریکا و انگلیس دشمنان دیرینه ملت ایران هستند و مواضع ضد ایرانی آنها در تاریخ همواره در یاد مردم کشورمان خواهد ماند و پاک نخواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که لقب دادن روباه پیر به انگلیس بسیار بجا و کاملاً صحیح است، افزود: انگلیس خبیث در تاریخ ملت ایران مرتکب جنایت های بسیاری شده و مهم ترین عامل تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی نیز در منطقه نیز همین کشور استعمارگر است.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که نباید از بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در کشور خوشحال و خرسند باشیم، خاطرنشان کرد: این کشور استعمارگر به حتم در پی منافع استعماری خود در کشورمان است و این مسأله نیازمند هوشیاری و مراقبت بیشتر مسؤولان کشورمان است./950/پ202/ح

ارسال نظرات