۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۶
کد خبر: ۲۸۳۳۵۵

گزارشی از بیست و یکمین سفر استانی رییس جمهور به همدان

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در سفر به استان همدان، ضمن افتتاح چند پروژه، با گروه ها و اقشار مختلف دیدار و در سخنرانی های خود از خوش بینی به آینده سخن گفت و تاکید کرد که با به ثمر نشستن برجام و اجرایی شدن آن شاهد جذب بیشتر سرمایه های خارجی خواهیم بود.
سفر رييس جمهور به همدان
 به گزارش خبرگزاری رسا، رییس جمهور در بیست و یکمین سفر استانی خود به استان همدان که با ایام هفته دولت نیز همزمان شده است، افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم، با گروه های گوناگون نیز دیدار کرد و توفیق ملت در این دو سال را بیش از انتظار دانست.

برنامه های خوبی برای آبادانی همدان در نظر گرفته شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در بدو ورود به استان همدان در جمع خبرنگاران، همدان را دیار قهرمانان و دلاوران توصیف کرد و گفت: در این سفر مطالبات و نیازمندی‌هایی که مورد توجه مردم استان است، توسط هیأت دولت مورد بررسی و توجه قرار خواهد گرفت و برنامه‌هایی‌ که در تهران و طی جلسات مختلف برای توسعه استان در نظر گرفته شده به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییس جمهوری سفر کاروان تدبیر و امید به همدان را آغاز حرکت پرشتاب برای توسعه استان دانست و اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در دولت یازدهم گام‌های بلندی برای آبادانی و توسعه بیش از پیش استان برداریم.

دکتر روحانی همچنین تقارن سفر دولت به استان همدان را با ایام میلاد ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌ الرضا (ع) و نیز هفته دولت و از طرف دیگر منطبق شدن با ایامی را که به نام همدان و روز ابن سینا معروف است، موجب خوشحالی و خرسندی دانست و آن را به فال نیک گرفت.

انتخابات پرشکوهی خواهیم داشت
رییس‌ جمهوری روز سه شنبه در اجتماع بزرگ مردم استان همدان با تأکید بر اینکه دولت برای رسیدن به توسعه متوازن و همه جانبه کشور تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد، گفت: زنجیره‌های تحریم به زودی خواهد گسست و به این ترتیب حرکت کشور به سمت پیشرفت واقعی و پایدار شتابان‌تر خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی از تثبیت حق غنی‌سازی و لغو قطعنامه‌های غلط، ظالمانه و ضد حقوق بشری به عنوان دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم یاد کرد و گفت: این افتخار بزرگ ثمره ایستادگی مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری همه دست‌اندرکاران و بویژه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت مسیر توسعه کشور را با قوت به پیش خواهد برد، افزود: حقوق مردم ایران را نه تنها در عرصه هسته‌ای بلکه در تمام زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محقق خواهیم کرد.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دو سال از آغاز به کار دولت تدبیر و امید می گذرد، افزود: امروز با حمایت شما مردم و تلاش دولتمردانی که از سوی شما انتخاب شده اند چهره واقعی ایران به دنیا معرفی شده و بعد از 22 ماه تلاش و مذاکره به نقطه ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداشته و امنیت واقعی را به این کشور بازگردانیم .
 
رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: حق غنی‌سازی ملت ایران توسط همان کشورهایی که قطعنامه‌های ظالمانه را علیه ایران تصویب کرده بودند، مهر تأیید بین‌المللی خورد و ساختار تحریم‌ها نیز شکست و فرو ریخت.
 
رییس جمهوری گفت: امروز می بینید که هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی از سراسر جهان به ایران سرازیر شده و در ماههای آینده بعد از رفع تحریمها شاهد حرکت و تحول جدیدی در کشور در همه عرصه ها خواهیم بود.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: این دولت در زمینه سلامت و بهداشت و کاهش بار هزینه های درمانی مردم تلاش کرده و هزینه حدودا 37 درصدی درمان و سلامت را که بر عهده مردم بود، به طور متوسط به زیر 5 درصد کاهش داده است.
 
رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه دولت، طرح تحول سلامت را ادامه خواهد داد، گفت: طی این دوره زمانی برای 10 میلیون ایرانی دفترچه خدمات درمانی، صادر شده است و هزینه‌های درمانی به شدت کاهش یافته است.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز بعد از 2 سال می توانیم بیش از گذشته به کشاورزان خودمان افتخار کنیم، تصریح کرد: امسال محصول گندمی که از کشاورزان ایرانی خریده ایم به مرز هشت میلیون تن رسیده است. این به معنای آن است که امسال نیازمندی ما برای خرید گندم یک میلیون تن خواهد بود که نشانه رشد تولید محصول استراتژیک گندم در کشور است.
 
رییس شورای اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دولت برای از بین بردن رکود در اقتصاد کشور و کاستن از نرخ تورم اشاره کرد و اظهار داشت: تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که تورم 12 ماهه از 14 درصد نیز پایین‌تر آمده و به رقم 13.8 درصد رسیده است.
 
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در تمام بخش های اقتصادی و اجتماعی در دو سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم، خاطرنشان ساخت: با وجود توطئه ها برای کاهش قیمت نفت و در شرایطی که قیمت نفت که در سالهای گذشته 140 دلار در هر بشکه بود، امروز به 40 دلار رسیده است، دولت به تعهدات خود به مردم متعهد بوده و راه توسعه کشور را به پیش برده و حقوق مردم را نه تنها در زمینه هسته ای، بلکه در همه زمینه ها محقق خواهد کرد.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز نیازمند وحدت و اتحاد هستیم و هیچ کس نباید از این توصیه که همه به قانون عمل کنیم، دلخور شود، اظهار داشت:هیچ فرد و نهادی در کشور بالاتر از قانون نیست. افتخار ماست که به قانون متعهد باشیم و طبق آن خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.
 
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: افتخار همه ما این است که به قانون متعهد باشیم و همه نهادهای کشور از جمله دولت، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح باید دست به دست هم داده تا شاهد انتخابات پرشکوه در کشورمان باشیم.
 
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعه بیش از پیش استان همدان، اشاره کرد و گفت: دولت در مجموع و برای این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته است که همه این طرح‌ها در طول سال‌های 94 و 95 به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.
 
رییس جمهوری پروژه راه‌آهن همدان – تهران با اعتبار 271 میلیارد تومان، تکمیل و بهره‌برداری از کنار گذر همدان - زرن و همدان – اسدآباد با اعتبار 122 میلیارد تومان، اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان در همدان و چند بیمارستان دیگر در شهرهای مختلف همدان با اعتبار 121 میلیارد تومان، بهره‌برداری از سدهای کلان و شبکه‌های آبیاری و زهکشی با 45 میلیارد تومان، آب رسانی به روستاهای اولویت‌دار استان با 40 میلیارد تومان، توسعه آبیاری تحت فشار برای اراضی کشاورزی با 41 میلیارد تومان، آب‌رسانی به تعدادی از شهرهای استان با 38 میلیارد تومان و اتمام آزادراه ساوه - همدان با 30 میلیارد تومان را از جمله طرح‌ها و برنامه‌های دولت، برای شتاب در توسعه هر چه بیشتر استان همدان برشمرد.
 
دکتر روحانی همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان همدان، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متعهد شده 11 پروژه گردشگری در سطح استان را با اختصاص 50 میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری برساند.
 
رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز همدان را سرزمین اتحاد و برادری میان همه اقوام رنگارنگ ایران زمین دانست و گفت: خرسندم که در هفته دولت و شب میلاد امام رضا (ع) و ایامی که به نام همدان مزین است به این استان سفر کرده ایم.
 
دیدار رییس جمهوری با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همچنین در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان، با بیان اینکه امروز نسبت به دو سال پیش که مردم پای صندوق‌های آرا حضور یافته و آن حماسه سیاسی را خلق کردند، شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشم‌گیری در کشور هستیم، اظهار داشت: حضور 73 درصد واجدین شرایط در انتخابات 24 خرداد 92 اعلام بسیار مهمی به دنیا بود که ملت ایران به قانون اساسی و نظام پایبند بوده و به آینده خویش امیدوار است.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی شروع به کار کرد، گفت: برای اصلاح وضع موجود قصد داشتیم گام‌هایی برداریم که بعضی از دوستان بسیار نزدیک من نیز ما را از انجام آن پرهیز می‌دادند و چنین می‌گفتند هیچکدام از اهدافی که ترسیم کرده‌اید، دست یافتنی نیست.
 
دکتر روحانی اضافه کرد: در خرداد سال 92 تورم نقطه به نقطه بیش از 45 درصد و تورم 12 ماهه بیش از 40 درصد بود که در همان سال اعلام کردیم که باید تورم تا پایان آن سال به زیر 35 درصد برسد که همگان اعلام می‌کردند که این امکان‌پذیر نیست.
 
رییس جمهوری گفت: در بخش سیاست خارجی نیز از سر و سامان گرفتن مسأله هسته‌ای سخن گفتیم که در این زمینه نیز برخی دوستان و کارشناسان برجسته نیز در این موضوع صراحتاً اعلام می‌کردند که اگر بخواهید، قطعنامه‌های موجود در این زمینه از بین برود، لازمه آن این است که آخرین سانتریفیوژهای موجود در کشور از بین برود و این با شعار مبنی بر چرخیدن سانتریفیوژها در اقتصاد کشور مطرح شده، امکان‌پذیر نیست.
 
دکتر روحانی تصریح کرد: تقریباً در همه بخش‌ها و موضوعات قصد داشتیم که نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم چنین شرایطی حاکم بود و بسیاری بر امکان‌ناپذیر بودن اصلاح و سر و سامان گرفتن امور تأکید داشتند، اما به رغم همه سختی‌ها و مشکلات در همه عرصه‌ها موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: دولت همه موفقیت‌های خود را مدیون امید، حضور و حمایت‌ مردم می‌داند و معتقدیم، اگر در موضوع هسته‌ای و عرصه اقتصادی همه مردم صبر، حمایت و مقاومت نمی‌کردند، نمی‌توانستیم به موفقیت‌های امروز دست پیدا کنیم.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: تورم نقطه به نقطه در خرداد 92 نسبت به خرداد 93 بیش از 45 درصد بود این در حالی بود که امروز براساس اعلام مرکز آمار تورم نقطه به نقطه به 11.5 درصد رسیده است.
 
رییس جمهوری اضافه کرد: رشد اقتصادی در سال 91 منفی 6.8 درصد بود و امروز با تلاش دولت به رقم مثبت 3 رسیده است و این حرکت بسیار بزرگی در بخش اقتصاد کشور به حساب می‌آید که البته باید این مسیر را ادامه دهیم.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر نیست، تمام مشکلات کشور را حل و فصل کند، ضرورت حضور و مشارکت مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در همه موارد و تمامی اموری که امکان‌پذیر است، کارها و فعالیت‌ها را به خود مردم واگذار کنیم.
 
رییس جمهوری اضافه کرد: اگر دولت به تنهایی بخواهد پروژه‌های ناتمام کشور را تکمیل کند، شاید چند ده سال طول بکشد، اما بی‌تردید اگر این پروژه‌ها به مردم واگذار شود در زمان کوتاهی تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
دکتر روحانی در ادامه خشکسالی‌های ممتد و مشکلات کشاورزان را بخاطر این موضوع مورد اشاره قرار داد و گفت: باید بر مشکلات طبیعت با مصالحه و تعامل فائق بیاییم، چرا که جنگ با طبیعت هیچ نتیجه‌ای ندارد.
 
رییس‌ جمهوری به رشد کشاورزی کشور و افزایش روز افزون محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بدون تردید اگر بخش کشاورزی در اختیار دولت بود، قطعاً امروز مقدار زیادی از محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شود را باید از خارج از کشور تهیه می‌کردیم و امروز با اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی واردات اقلام پایه کشاورزی به رغم خشکسالی از 8 میلیارد دلار به 5.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم بیش از دولت‌های گذشته در بخش مدیریت آب سرمایه‌گذاری کرده است، تصریح کرد: ضرورت دارد با اصلاح شیوه‌های سنتی آبیاری و مصرف بهینه آب بر مشکلات موجود در این زمینه غلبه کنیم.
 
دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه استان همدان استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و علم و دانش دارد، اظهار داشت: برای توسعه هر استان ضرورت دارد، علما، دانشگاهیان و دلسوزان آن منطقه وارد صحنه شده و برای فعال کردن استعدادهای موجود تلاش کنند.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: همه امور کشور باید از طریق مردم و با فکر و اجرای مردمی انجام شود.
 
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) به لزوم درس‌آموزی از زندگی و راهی که این امام برگزیدن اشاره کرد و گفت: همواره برای توصیف شهامت و شجاعت از امام حسین(ع) و یاران باوفایش سخن گفته می‌شود که البته هر چقدر در این زمینه سخن گفته شود، کم است، اما از این ویژگی‌ها نسبت به سایر ائمه هدی کمتر گفته می‌شود و شاید چنین تصور می‌شود که شهامت و شجاعت فقط در میدا جنگ خلاصه می‌شود.
 
رییس جمهوری گفت: همه ائمه هدی(ع) راه شهادت را برگزیده و سراسر زندگی‌شان سرشار از شجاعت و شهامت بود.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: مأمون به عنوان خلیفه و حاکمی که عادل نبود، امام رضا(ع) را به خراسان دعوت کرد و امام هشتم(ع) با اصرار، فشار و تهدید این دعوت را پذیرفت ولی چرا در همان مدینه در مقابل این دعوت ایستادگی نکرد و بین دو راهی ایستادگی و عدم قبول این دعوت و در نتیجه شهادت و یا محبوس شدن و راه پذیرفتن دعوت، راه دوم را انتخاب کرد.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: امام رضا(ع) بخاطر مصلحت جامعه و امت اسلامی و منافع جهان اسلام، راه دوم را که البته برای امام(ع) پذیرفتن آن سخت بود را انتخاب کرد و پذیرفتن مسیری که آن را قبول ندارد، یک جهاد بزرگ برای امام رضا(ع) بود.
 
دکتر روحانی تأکید کرد: امام هشتم(ع) راه دوم را برگزید و با اقداماتی که برای عدم تحقق اهداف مأمون انجام داد، عالم آل محمد(ص) شد.
 
رییس جمهوری گفت: اگر کسی بخواهد افراطی فکر کند، شاید بگوید بهتر بود که امام هشتم(ع) در همان مدینه ایستادگی کرده و به شهادت می‌رسید، اما امام رضا(ع) بین دو راهی که به شهادت ختم می‌شد به دلیل شرایط آن زمان و مصالح دنیای اسلام راه دوم را برگزید و سفر امام رضا(ع) و مباحثه‌هایی که با پیروان اندیشه‌ها و افکار مختلف، انجام داد، تأثیر زیادی در تبلیغ و ترویج اسلام راستین داشت و برای این سرزمین نیز خیر و برکات فراوانی به همراه داشت.
 
دکتر روحانی گفت: در بسیاری از مواقع ممکن است چند راه و طریق پیش روی انسان وجود داشته باشد و گاهی ممکن است هیچ یک از این راه‌ها بهترین نباشد، اما همواره باید بین خوب و بهتر و بد و بدتر راه‌حل‌هایی که بهترین راه در چارچوب منافع امت و کشور و دنیای اسلام است را انتخاب کرد.
 
در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان جوانان، ایثارگران و زنان در سخنان جداگانه‌ای با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت برای حل و فصل مشکلات دو کشور پیشنهادات و مطالبات خود را با رییس جمهوری در میان گذاشتند.
 
روحانی در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان همدان:
هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است
بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همچنین در ادامه برنامه های سفر استانی خود در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان گفت: هر چه پیوند ما با اقتصاد دنیا قوی تر شود، انزوا و تحریم کشور امکان ناپذیر و بسیار سخت می شود.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه توسعه با شعار و سخنرانی محقق نمی شود، اظهار داشت: اگر رقابت واقعی ایجاد کنیم، انحصار را از بین ببریم و خصوصی سازی واقعی انجام دهیم، حرکت اقتصاد کشور شتابان خواهد شد و این یک ضرورت است.
 
رییس جمهوری گفت: دولت و کارآفرینان بخش خصوصی در دوره کنونی باید برای پیشبرد اقتصاد کشور به یکدیگر اعتماد کنند.
 
دکتر روحانی هدف نهایی در بخش اقتصاد را حفظ عزت کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای درون زا و برون نگر بودن بوده و این رسالتی است که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.
 
رییس جمهوری همچنین به اهمیت سرمایه گذاری های مشترک برای تقویت پایه های اقتصاد کشور و غیرقابل تحریم شدن آن اشاره کرد و گفت: اگر در ایران سرمایه گذاری مشترک ایجاد کنیم و محصولات مشترک را صادر نماییم، تحریم اقتصاد بسیار سخت تر خواهد شد.
 
 دکتر روحانی همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه اشتغال در کشور اشاره و تصریح کرد: هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است و عزت واقعی کشور با اشتغال برای جوانان ایجاد می شود و باید در این عرصه با تلاش دولت و کارآفرینان و بخش خصوصی به نقطه مطلوب برسیم.
 
رییس جمهوری با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارآفرینان و سرمایه گذاران استان همدان اظهارداشت: امید اصلی برای رسیدن به ایرانی آبادتر و توسعه کشور، به کارآفرینان و بخش غیردولتی است.
 
دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود هدف اصلی مذاکرات هسته ای را رسیدن به عزت ملی دانست و اظهار داشت: همه تلاش ها در دوران دفاع مقدس و مذاکرات هسته ای حفظ عزت کشور بود و امروز در دنیا کشوری نمی تواند بگوید ایران به مصاف شش قدرت دنیا رفت و پیروز نشد.
  
افتتاح بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با حضور ریاست جمهور
دکتر روحانی همچنین در سفر خود به استان همدان، بیمارستان فوق‌ تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان به عنوان بزرگترین بیمارستان قلب و عروق غرب را افتتاح کرد.
 
این بیمارستان 220 تختخوابی با اعتبار 600 میلیارد ریال احداث شده است که از این مبلغ 40 درصد آن از سوی مرحوم محمدعلی فرشچیان و 60 درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شده است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان ضمن افتتاح بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروب همدان از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
 
این بیمارستان 220 تختخوابی با اعتبار 600 میلیارد ریال احداث شده است که از این مبلغ 40 درصد آن از سوی مرحوم محمدعلی فرشچیان و 60 درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شده است.
 
عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 86 در زمینی به وسعت 12 هزار مترمربع با زیربنای 27 هزار و 500 مترمربع در 9 طبقه و 217 تخت آغاز شد.
 
در این بیمارستان تجهیزاتی همچون ام آر آی، آنژیوگرافی، سی‌تی‌اسکن، گاما اسکن هرکدام یک دستگاه، انواع اکوکاردیوگرافی، پمپ‌های جراحی قلب باز، دستگاه اکسیژن ساز و امحای زباله، تجهیزات چهارگانه، دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات بخش‌های ویژه با 140 تخت تخصصی و فوق تخصصی وجود دارد.
 
این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی و فوق‌العاده تشخیصی و درمانی قلب و عروق شامل بخش جراحی با تعداد چهار اتاق عمل جراحی قلب، ریکاوری و بخش‌های پشتیبان است.
 
تجهیزات بیمارستان اکباتان همدان به بیمارستان فرشچیان منتقل و سعی شده است که در این بیمارستان از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی استفاده شود.
 
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 9 طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی
همچنین با حضور رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس 5 طرح و پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی در سطح استان همدان افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه دیگر صادر شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جریان سفر به استان همدان و در حاشیه جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان از طریق ویدئو کنفرانس، دستور افتتاح پروژه‌های خط انتقال پساب تسویه‌خانه همدان به نیروگاه، برج خشک نیروگاه مفتح، تقاطع غیرهمسطح پیامبر اعظم(ص)، سیستم‌های نوین آبیاری و کارخانه تولید فویل آلومینیومی در استان همدان را صادر کرد.
 
رییس جمهوری در این ارتباط زنده تلویزیونی همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی احداث و ایجاد منطقه ویژه جهان‌آباد، تولید گاز اتیلن، احداث هتل و تولید بتن سبک گازی ACC در استان همدان را با ذکر نام و طلب عنایات از امام رضا(ع) صادر کرد.
 
رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان همدان:
 تلاش دولت وفای به عهد با ملت بوده است
گزارش رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حاکی است، رییس جمهوری عصر سه شنبه جلسه شورای اداری استان همدان با تاکید بر اینکه "بسیار به آینده کشور امیدوار هستم"، گفت: جاذبه ایران برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری بسیار افزایش یافته و با رفع تحریم ها حرکت گسترده ای در مسیر رسیدن به توسعه متوازن و پایدار آغاز خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و فناوری های نوین و سرمایه ها را جذب کنیم تا شاهد حرکت گسترده تری برای آبادانی و توسعه کشور و اشتغالزایی باشیم.
 
رییس جمهوری در ادامه با تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، گفت:خدمت به ملت توفیق بزرگی برای دولت یازدهم است و دولت همه توان خود را برای رفع مشکلات و دغدغه های آنان بکار خواهد گرفت و این استقبال و حضور باشکوه مردم از خادمان خود ، قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه " تمام تلاش دولت بر این بوده که به پیمان و عهدی که با مردم بسته ، عمل کند" ، به اهمیت و جایگاه اعتماد ملت به دولت پرداخت و اظهارداشت: اساس زندگی ما را اعتماد تشکیل می دهد و در این فضا تقویت اعتماد مردم به قوا و دستگاه ها یک وظیفه همگانی است.
 
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "اساس روابط ما با دنیا و سازمانهای بین المللی نیز باید بر پایه اعتماد باشد"،افزود: در دنیا هم اگر می خواهیم تعامل داشته باشیم اساسش اعتماد است. اگر به هر بهانه ای اعتماد به هم بخورد باید جبران کرد چرا که برهم زدن اعتماد بسیار ساده و برگرداندن آن بویژه در عرصه بین المللی بسیار دشوار است.
 
دکتر روحانی یکی از رسالت ها و وظایف امروز همگان را تقویت اعتماد در جامعه دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال باید همه ظرفیت های کشور بسیج و فعال شود و دست به دست هم دهیم.بدون رونق اقتصادی نمی توان اشتغال ایجاد کرد و برای ایجاد رونق اقتصادی، باید پایه های اعتماد در جامعه بیش از پیش تقویت شود.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه سال گذشته در وزارت ارتباطات 40 هزار شغل ایجاد شد، افزود: بیش از یکهزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال شده که این موضوع نیز حرکت خوبی در روند کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور است.
 
دکتر روحانی در ادامه به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: استان همدان با جاذبه های فراوان گردشگری می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی جایگاه ویژه ای ایفا کند.
 
در ابتدای این جلسه نیز نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ، نمایندگان استان و استاندار گزارش های جداگانه ای درباره ظرفیت ها و مشکلات استان ارائه کردند.
 
نشست خبری؛ پایان بخش سفر رییس جمهور به همدان
بر اساس این گزارش، رییس جمهوری در آخرین برنامه حضور خود در همدان در نشست خبری حاضر شد و از اجرای 42 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای همدان در بخش های حمل و نقل، سد سازی، آب و فاضلاب، تاسیسات دانشگاهی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معدن در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان خبر داد.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران استان همدان افزود: اتمام راه آهن همدان – تهران با اعتبار 271 میلیارد تومان، اتمام آزادراه ساوه – همدان، اتمام طرح‌های بیمارستانی و اضافه شدن حدود 900 تخت بیمارستانی و همچنین بهره‌برداری از سدهای کلان از جمله طرح های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت این استان خواهد بود.
 
دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد اجرا و تکمیل این طرح ها تحول بزرگی برای استان همدان بوجود آورد.
 
رییس جمهوری به جلسه توسعه و سرمایه گذاران با حضور کارآفرینان این استان اشاره کرد و اظهار داشت: انشاءالله سرمایه گذاری های انجام شده در استان همدان منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه این استان شود.
 
رییس جمهوری بر واگذاری امور در بخش های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و امور اجتماعی به مردم تاکید کرد و خواستار فعال شدن سازمان های مردم نهاد در این زمینه‌ها شد.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه سال جاری، سال جاذبه بیشتر ایران برای جهانیان و جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی است، تصریح کرد: امسال سال عبور از تحریم ها و شروع حرکت به سمت رونق اقتصادی و سالی است که ملت بزرگ توسط دیپلمات های عزیز و سرافراز توانستند منطق و حق خود را بر کرسی بنشانند.
 
رییس جمهوری افزود: امیدوارم در ماه های آینده که برجام به فرجام نهایی می رسد با شرایطی مواجه باشیم که ان‌شاالله تحریم ها کاملا برطرف شده و بتوانیم از مشارکت گسترده‌تر سرمایه‌گذاران‌ و کارآفرینان بهره‌مند بوده تا شاهد تحول و نشاط بیشتر در کشور باشیم.
 
دکتر روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری ادامه داد: امیدواریم مردم با شور و نشاط در این انتخابات شرکت کنند تا همانند سال 92 در سال 94 نیز حماسه ای دیگر آفریده شود.
 
رییس شورای عالی امنیت ملی در آغاز سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) به استقبال پرشور و گرم مردم استان همدان از کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: میهمان نوازی مردم استان همدان نسبت به خادم کوچک خودشان نشان از عشق و علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی دارد.
 
 رییس جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با وجود تلاش‌های فراوان برای رونق گردشگری در همدان اما همچنان استان در این زمینه ضعف دارد، گفت: گردشگری یکی از مسیرهایی است که به سرعت می‌تواند اشتغال را در کشور توسعه داده و بیکاری را کاهش دهد.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه فواید و ثمرات توسعه گردشگری فقط محدود به بحث مالی و اقتصادی و پولی نیست، افزود: هر گردشگری که به کشور می‌آید تبدیل به سفیری خوب برای کشور ما در دنیا می‌شود. ما مردم بسیار خوبی داریم ولی تبلیغات در دنیا علیه ما ظالمانه و غلط بوده است. تصویر دیگری از کشور ما در دنیا ترسیم شده که وقتی گردشگران می‌آیند و مردم فرهنگ‌دوست و خوب ما را می‌بینند، تبدیل به یک مبلغ خوب برای کشور ما می‌شوند.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه اساسا از تبادل فرهنگی هر دو طرف این مبادله بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: همدان از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار است. دولت اجرای 11 پروژه مرتبط با گردشگری را در استان همدان در دست اقدام دارد که می‌توانند در بسترسازی برای توسعه گردشگری استان موثر باشند.
 
دکتر روحانی در پاسخ به سوال بعدی درباره برنامه‌های دولت برای توسعه و جهش فرهنگی تصریح کرد: برنامه دولت در بخش فرهنگ وسیع است، اما بخشی که به نظر بنده در این مقطع تاریخی برای ما اهمیت بیشتری دارد، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
رییس جمهوری با اشاره به تاثیر شرکت‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی علوم خاطرنشان ساخت: ایران موقعیت بسیار مناسبی در عرصه علمی در منطقه و جهان دارد و به ویژه پس از این با توجه به تصریح برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که فناوری هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته و از کشورهای صاحب این فناوری در دنیا نیز خواسته با ایران در عرصه هسته‌ای همکاری کنند، زمینه مناسبی برای تجاری‌سازی فناوری هسته‌ای ایران که پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است، فراهم خواهد شد.
 
دکتر روحانی گفت: یکی از زمینه‌های فعالیتی که می‌تواند جهش پرشتابی در عرصه فرهنگی ایجاد کند، همین گسترش فعالیت‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در سال‌های اخیر نیز از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند.
 
رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره تدبیر دولت برای ایجاد اشتغال پایدار، عدالت مالیاتی و توسعه متوازن استان‌ها با بیان اینکه برای ایجاد توازن در توسعه استان‌ها کار زیادی در پیش داریم، ادامه داد: در وهله اول باید بتوانیم به سطح قابل قبولی از ایجاد اشتغال برسیم که تحقق این هدف در سایه رونق اقتصادی و جذب سرمایه داخلی و خارجی و ارتقای بهره‌وری امکانپذیر است.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت در زمینه ارتقای بهره‌وری از آب کار بزرگی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: البته دولت‌های قبل هم در این زمینه اقداماتی داشتند، اما این دولت طرح‌های مدرن آبیاری تحت فشار را به شکل بسیار گسترده‌ای در حال انجام دارد. وزیر جهادکشاورزی امروز اعلام کرد که تا به حال بیش از 27 هزار هکتار از اراضی کشور یا تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته و یا طرح‌های آنها در حال اجراست که از این میزان شش هزار هکتار نیز به استان همدان اختصاص دارد.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها خود موجب رونق و اشتغال شده و بعد از بهره‌برداری نیز اشتغال پایدار ایجاد خواهند کرد.
 
دکتر روحانی در پاسخ به این سوال که همدان در ردیف کلانشهرها قرار گرفته اما از بودجه کلانشهرها بهره‌مند نیست و از بودجه شهرهای کم برخوردار نیز محروم شده است، خاطرنشان ساخت: در این سفر اقدام قابل توجهی در این راستا برای استان همدان انجام شد. با توجه به بودجه متوسط 50 میلیارد تومانی عمرانی برای همدان، افزایش این بودجه به رقم 847 میلیارد تومان برای امسال و سال آینده، قطعا معنایش کمک خوب به توسعه و پیشرفت همدان خواهد بود.
 
رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که استان همدان به لحاظ ذخایر مالی و سپرده‌گذاری در بانکها جزو استانهای اول کشور بوده ولی در زمینه سرمایه‌گذاری جایگاه مناسبی ندارد، گفت: جلساتی که در استان‌ها تحت عنوان توسعه استان‌ها داریم برای همین هدف برگزار می‌شود.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه استاندار همدان در جلسه شورای اداری توافقات با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استان را امیدبخش توصیف کرده است، اضافه کرد: در جریان این سفر بانکها هم قول داده‌اند که 1200 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های تولیدی و صنعتی استان اختصاص دهند که فکر می‌کنم با این اوصاف حرکت خوبی در توسعه استان آغاز شود.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه بعد از پایان تحریم شرایط کشور تغییر کرده و جذب سرمایه از بیرون کشور افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: همدان یکی از استان‌های پرجاذبه در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و اقدامات زیربنایی مثل توسعه راه، راه‌آهن و رفع مشکلات بخش آب که دولت در دست اقدام دارد نیز کمک زیادی به جذب بیشتر سرمایه‌ها خواهد کرد.
 
دکتر روحانی در پایان سخنان خود با اشاره به افتتاح بیمارستان تخصصی قلب و عروق در همدان که امروز اتفاق افتاد، تصریح کرد: این بیمارستان توسط بخش خصوصی ساخته و با کمک دولت تجهیز شده است و خوب است خیرین کشور از این الگو تبعیت و شاهد حضور بیشتر خیرین در بخش سلامت باشیم. طبق گفته وزیر بهداشت در حالی که عمل جراحی باز قلب پیش از این در این بیمارستان 40 میلیون تومان هزینه داشت در حال حاضر این عمل با هزینه 800 هزار تومان انجام می‌شود و دولت امیدوار است با حضور بیشتر خیرین بتواند طرح تحول نظام سلامت را نیز با سرعت بیشتر به پیش ببرد. /924/د101/ج
ارسال نظرات