۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۱۸۸
رییس سازمان درالقرآن الکریم مازندران:

تمسک به قرآن مانع از لغزش و انحراف می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران با بیان این‌که انس با قرآن بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: تمسک به قرآن مانع از لغزش ها و انحرافات خواهد بود و بهترین راه برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.
مسؤول دالقرآن اداره كل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سعید قربانی، رییس سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی مازندران امروز در حاشیه نشست تخصصی طرح های مصباح الهدی و نورالهدی استان، نشر، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه را موجب رشد و تکامل نظام اسلامی دانست و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج مفاهیم قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیریم.

 

وی قرآن و معارف آن را تنها راه نجات بشریت دانست و گفت: «قرآن و علوم قرآنی از مهم‌ترین مسائلی است که همه مردم باید به آن توجه کنند و از معارف آن الهام بگیرند و همه تلاش خود را برای پیاده‌کردن احکام الهی براساس دستورات قرآن به‌کار گیرند.

 

عضو شورای توسعه فعالیت های قرآنی مازندران در ادامه با اشاره به این‌که تدبر و تعقل در قرآن زمینه های رشد و سعادت انسان را فراهم می‌کند، گفت: رشد و توسعه فعالیت های قرآنی مهم ترین ایجاد بستربرای ترویج سبک زندگی قرآنی است.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران تصریح کرد: قرآن کریم منشأ خیر و برکت در مسیر زندگی است، از این رو باید برای ترویج قرآن وآموزه های آن در مساجد، مدارس، جلسات دینی و مذهبی تلاش مضاعف داشت.

 

قربانی با بیان این‌که انس با قرآن بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی است ادامه داد: تمسک به قرآن مانع از لغزش ها و انحرافات خواهد بود و بهترین راه برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.

 

وی احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود. 

 

رییس سازمان درالقرآن الکریم مازندران با بیان این که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می‌دهد، ادامه داد: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

وی با بیان این که معارف ناب الهی باید در همه بخش های زندگی ما نهادینه شود، افزود: یکی از مسائل مهمی که در جامعه امروز ما کمرنگ است سبک زندگی قرآنی است.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش روزافزون معارف قرآنی در جامعه هستیم، بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به این معارف تعالی بخش به حتم موجب انحراف جامعه دینی از اهداف و چشم اندازهای متعالی خواهد شد.

 

قربانی با اشاره به این که امروز گروه های تکفیری به نام اسلام و قرآن بزرگ ترین ضربه را به احکام و ارزش های دینی وارد می کنند، خاطرنشان کرد: این گروه ها حتی گوشه ای معارف ناب الهی را درک نکرده اند.

 

وی با بیان این که جامعه ای که برنامه های خود را بر مبنای احکام و ارزش های دینی و قرآنی دنبال کند هیچ گاه از مسیر خود منحرف نخواهد شد، بیان داشت: متأسفانه امروز برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از اهداف متعالی قرآنی فاصله گرفته اند و همین امر زمینه سقوط و نابودی آنها را فراهم خواهد کرد.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران با اشاره به این که قرائت قرآن کریم دریچه ای به سوی درک حقیقت کلام الله است، تصریح کرد: درک حقیقت قرآن نیازمند انس حقیقی با کلام الهی است.

 

قربانی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود. 

 

وی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات