۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۸۳۰۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دین اسلام نمودی از عالی ترین تقاضاهای معنوی بشر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌ مطلب که دینی که نتواند نیازهای بشری را برآورده کند یا حذف می‌شود یا با شعار ناکارآمدی به انزوا کشیده می‌شود، گفت: دین اسلام نمودی از عالی‌ترین تقاضاهای معنوی بشر است.
حجت الاسلام آقايي شهرضا

حجت الاسلام محمدرضا آقایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ایجاد زمینه مساعد برای پرورش و بالندگی استعدادها و توانایی های بشری را مهم ترین ویژگی یک فرهنگ پویا برشمرد و تصریح کرد: فرهنگی که مدعی توانایی تربیت انسان ها و هدایت نسل ها است باید این ویژگی و ظرفیت را داشته باشد که بتواند توانمندی‌های نهفته انسانی را بارور کند.

 

وی در ادامه اسلام را زیربنای فرهنگ‌ها و تمدن‌های بزرگی نظیر تمدن ایران دانست و افزود: ایرانیان با اسلام و با استفاده از اندیشه‌های طلایی آن در طی قرن های متمادی فرهنگی را پایه‌ریزی کردند که اسلام‌خواهی رکن اصلی آن است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تحریف ادیان و مذاهب را مانعی بر سر راه بروز استعدادهای مؤمنان به آنها دانست و عنوان کرد: انسان هایی که نمی‌توانستند در قالب اندیشه‌های تحریف شده کتب ادیان قبلی تمنیّات درونی خود را ارضا کنند با حذف دین به سوی مقصود حرکت کردند.

 

حجت‌الاسلام آقایی طرح شعار جدایی دین از سیاست را پاسخی به اندیشه‌های منحرف مطرح شده در ادیان گذشته و راهی برای اعتراض به وضع موجود برشمرد و تصریح کرد: دین، نمودی از عالی ترین تقاضاهای معنوی بشر است و از همین جهت اگر نتواند این نیازها را برآورده کند یا حذف می‌شود یا با شعار ناکارآمدی به انزوا کشیده می‌شود.

 

وی با تشریح دیدگاه های مختلف راجع به قرآن کریم از منظر ادیان و سنن گوناگون، قابلیت دین اسلام در هدایت سیاسی و اجتماعی مردم را قابل توجه دانست و گفت: آنچه به عنوان زیربنای تمامی این اظهارات مدنظر است، قابلیت استعدادیابی و شکوفاسازی استعدادهای بشری به دست قرآن کریم است./868/ت303/ح

ارسال نظرات