۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۸۲۹۸۵
وزیر کشور در نشست خبری:

امنیت کشور و مرزها در شرایط ایده ال است/ دولت بیشترین توفیق را در عرصه خارجی داشته است

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور گفت: در آستانه انتخابات آماده می‌شویم که احزاب، مردم دستگاه‌های اجرای، نامزدهای انتخاباتی در لوای قانون و سلامت انتخاباتی مانور قدرت ملی را در عرصه سیاسی به منصه ظهور برسانند.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در نشست خبری به منظور ارائه گزارش دو سال عملکرد وزارت کشور در دولت تدبیر و امید که در سالن پیامبر اکرم(ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دولت گفت: ما به عنوان دولت جمهوری اسلامی باید توجه کنیم که وارث چه ارزش‌ها، آمال و آرزوهایی هستیم و چه هزینه‌هایی برای این انقلاب پرداخیتم که به بلندای مجاهدت‌ها و زحمات 1400 سال است. 

وی افزود: این انقلاب مدیون عزیزانی است که در وقوع انقلاب و تداوم آن جان عزیز خود را فدا کردند.

وزیر کشور عنوان کرد:  انقلاب ما مدیون امام عزیزی است که با اندیشه‌های بلند، افکار روشن و ایمان قوی خود توانست اندیشه‌ها و اعتقاد خود را در کالبد ملت ایران به گونه‌ای حلول دهد که همه ملت ایران خمینی شده، یکپارچه ندای مجاهدت ایثار و تلاش سر داده و توفیق مبارزه با قدرتمندترین طاغوتیان در جهان را پیدا کردند.

رحمانی فضلی ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دو سال از خدمت صادقانه دولتی که مورد حمایت دولت و رهبری بوده گذشته است و ما در حوزه‌های مختلف اقتصادی ثبات نسبی، ورود به حوزه رونق و ثبات را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: با شرایط پیش رو و رفع تنش‌ها همه آنچه در غالب تحریم بوده رفع و اوضاع اقتصادی بهتر خواهد شد دولت با حمایت این ملت و با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور گام‌های بلندی را برخواهد داشت.

وزیر کشور با اشاره به حوزه سیاست خارجی بیان داشت: در حوزه سیاست خارجی با ثبات و نشاط روبرو بودیم؛ در حوزه سیاست داخلی نیز با وحدت، همراهی و همدلی مسئولان سران قوا همه با نشاط سیاسی توام با فعالیت همراه بوده است.

رحمانی فضلی ابراز کرد: در آستانه انتخابات آماده می‌شویم که احزاب، مردم دستگاه‌های اجرای، نامزدهای انتخاباتی در لوای قانون و سلامت انتخاباتی مانور قدرت ملی را در عرصه سیاسی به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: در حوزه امنیت داخلی با قوت تلاش‌های خوب و جدی صورت گرفته و هیچ مشکل و ناامنی وجود ندارد در مرزها شرایط مناسب و پایدار امنیتی رصد و کنترل می‌شود، ما تلاش می‌کنیم که با توسعه پایدار و فعال مقوله امنیت را در بخش اقتصادی افزایش دهیم.

وزیر کشور با اشاره به حوزه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه فعالیت اجتماعی با نظارت و تایید سیاسیت‌ها و دستور‌العمل‌های رسیده تلاش کردیم به وظایف خود در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی عمل کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به حوزه سیاست خارجی بیان داشت: ما در حوزه سیاست خارجی بیشترین توفیقات را داشته و از انزوا، محدودیت و تحریم‌ها خارج شدیم، هجمه‌ها و جنگ روانی علیه ایران از وضعیت تهدید به مرحله فرصت تبدیل شده است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید، زحمات تیم مذاکره‌کننده و مقاومت ملت ایران سبب شده که یک موضوع پیچیده سیاسی امنیتی از حالت تهدید به مرحله امنیت بین‌المللی برسد؛ ما می‌توانیم از این ظرفیت در توسعه اقتصادی و مناسبات سیاسی در منطقه و سطح بین‌الملل استفاده کنیم. /807/پ202/ج

ارسال نظرات