۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۲۹۴۴
آیت الله شبستری:

شهدای دولت عامل تحکیم پایه های نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی ایران مفت به دست نیامده و باید دستاوردهای مختلف نظام در عرصه‌های مختلف به نسل جوان منتقل شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای اداری استان که در جوار گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی کامل مسؤول اخلاق مدار و ذوب در ولایت بودند.


وی با بیان این‌که شهادت این دو عزیز بزرگوار مرز بین حق و ناحق را در میان افکار عمومی مشخص کرد، گفت: دولتمردان و مدیران دستگاه های اجرایی باید خصوصیات شهدای دولت از جمله اخلاص، تعبد، ولایت مداری، پرکاری و کم حرفی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.


نماینده خبرگان رهبری شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله مدنی را سرمایه های گرانقدر جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: شهدای دولت و شهیدان محراب انقلاب اسلامی عامل تحکیم پایه های نظام بودند، از این رو انتظار داریم مدیران دستگاه های اجرایی استان در حضور شهدای والامقام ضمن تجدید بیعت با آرمان های شهدا بر ادامه راه آنها تاکید کنند.


امام جمعه تبریز شهادت رجایی و باهنر را موجب صلابت و تثبیت بیش از پیش نظام اسلامی دانست و گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران و تأکید بر ادامه راه شهداست، این دستاوردهای مهم باید با روش های علمی و هنری به نسل های جدید منتقل شود.


آیت الله شبستری شهادت را میراث قدسی اولیای الهی به انسان های شایسته عنوان کرد و افزود: شهادت عالی‌ترین درجه جهاد است که شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر توانستند هم با خدمت صادقانه نزد ملت روسفید باشند و هم با اهدای جان در راه انقلاب اسلامی، رضایت الهی را جلب کنند.


وی ادامه داد: ترور شخصیت در اوائل انقلاب هیچ‌گاه نتوانست نظام اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کند، منافقان کوردل با دستور آمریکا تلاش های زیادی برای ضربه زدن به نظام و از بین بردن آن به کار بستند و با ترور شخصیت های ممتاز نظام در این مسیر حرکت کردند اما این توطئه ها همیشه با شکست مواجه شده است.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، خواستار ارایه آمار و عملکرد از سوی دستگاه های اجرایی استان شد و اظهار داشت: این انقلاب مفت به دست نیامده و باید دستاوردهای مختلف آن به نسل ها جوان منتقل شود که ارایه عملکرد دستگاه های اجرایی می تواند در این رابطه مفید و موثر واقع شود.


آیت الله شبستری با اشاره به خدمات دولت یازدهم در دوران تحریم های اقتصادی یادآور شد: دولت در وسع خود و با وجود اینکه قیمت نفت روند کاهشی طی ماه های اخیر داشته اقدامات قابل توجهی ارایه کرده که امیدواریم با بهتر شدن وضعیت مالی این فعالیت ها روز به روز گسترده تر شود.


وی بهره برداری از 833 طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی طی هفته دولت را نشان دهنده فعالیت های شایسته دولت در استان برشمرد و اظهار کرد: اگر در پاره ای از حوزه ها و بخش ها نیز فعالیت هایی به انجام نرسیده ناشی از کمبودهای بودجه ای است که باید در سال های آینده جبران شود./935/پ202/ش

ارسال نظرات