۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۸۲۸۰۸
امام جمعه بابل:

دولت از ظرفیت متخصصان داخلی و استعداد جوانان برای رشد اقتصادی استفاده کند

خبرگزاری رسا - امام جمعه بابل بر لزوم توجه دولت به نقدهای سازنده دلسوزان نظام تأکید کرد و گفت: دولت از همه ظرفیت های انسانی و متخصصان داخلی و استعدادهای جوانان برای سازندگی و رشد اقتصادی استفاده کند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: دولت شهیدان رجایی و باهنر نخستین دولت مکتبی منطبق با ارزشهای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بود که پس از دولت لیبرال بنی صدر در راس جامعه اسلامی قرار گرفت.

 

وی به نقش اثر گذار دولت در یک جامعه پرداخت و افزود: دولت ها در اصلاح یک جامعه و حرکت پویای آن به سوی معنویت و پیشرفت؛ نقش بسیار پر رنگ و ارزشمندی دارند و همه امور از مسؤولان و مدیران یک جامعه نشأت می گیرد.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل خدمت صادقانه و بدون چشمداشت مادی به فرصت خدمت رسانی به مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مسؤولان دولت فرصت مسؤولیت را برای خود طعمه قرار ندهند تا از مواهب مادی آن استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: مسؤولیت، امانتی بزرگی است که اگر با اخلاص توام باشد به یک عبادت ارزشمند در نظام اسلامی تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام روحانی بر لزوم پاکدستی مسؤولان در بیت المال و رعایت دقیق قانون اشاره و اذعان کرد: رعایت دقیق قانون، پرکاری، عدم بریز و به پاش در مسائل مالی و پاکدستی باید از ویژگی برجسته یک مدیر دولتی باشد.

 

استاد حوزه علمیه بابل مردمی بودن و درک نیازها و شرایط مردم جامعه را از الزامات مدیر موفق دولتی نامید و تصریح کرد: انتظار مردم خدمت گذاری دلسوزانه و اهتمام جدی برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم است.

 

وی با توصیه به مسؤولان دولت برای انتصاب افرادی شایسته متناسب با شان نظام اسلامی، اظهار داشت: انتخاب کارگزار دولتی باید براساس لیاقت ها و صلاحیت های اخلاقی باشد و افرادی صالح تر برای سمت های دولتی در نظر گرفته شوند.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از برخی وعده های کاذب و خلاف واقع از سوی برخی از مدیران دولت، گفت: مردم انتظار دارند دولت با آنها صادقانه برخورد کند و با پرهیز از وعده های کاذب غیر واقعی، منافع مردم را بر منافع حزبی و جناحی و سیاسی ترجیح دهد.

 

وی همسو بودن و اجرای فرامین مقام معظم رهبری را از سوی دولت مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور در شرایط کنونی، مسائل اقتصادی است و دولت باید با اجرای کامل سیاست اقتصاد مقاومتی، کمربند اقتصاد کشور را برای افزایش توان داخلی ببندد.

 

امام جمعه بابل بر لزوم توجه دولت به نقدهای سازنده دلسوزان نظام تأکید کرد و افزود: دولت از همه ظرفیت های انسانی و متخصصان داخلی و استعدادهای جوانان برای سازندگی و رشد اقتصادی استفاده کند.

 

وی با انتقاد از واردات برخی کالاهای غیر ضروری و لوکس در کشور، آن را مغایر سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: رشد صادرات با افزایش تولیدات داخلی، تلاش برای تسهیل در ازدواج جوانان، حل مشکل مسکن برای اقشار کم درآمد امروز به دغدغه اصلی دولت در حوزه اقتصادی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که دولت باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: ساده زیستی، دوری از تجملات، نگاه دلسوزانه به مشکلات مردم، تبعیت از فرامین رهبری و اجرای دقیق آن از ویژگی دولت شهیدان رجایی و باهنر بود که باید سرمشق دولت یازدهم قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به فرازی از دعای افتتاح در خصوص دولت کریمه اظهار داشت: دولت کریمه موجب افزایش عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان می شود و زمینه تعالی معنوی و مادی جامعه اسلامی را فراهم می کند./1313/ت302/ب4

ارسال نظرات