۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۸۰۵
امام جمعه اهل سنت تربت جام مطرح کرد؛

امنیت در سایه اتحاد عملی محقق می‌شود/ وحدت، سپری آهنین در برابر توطئه‌های استکبار

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت تربت جام در جوار حرم رضوی با بیان این که امنیت در سایه وحدت عملی محقق می شود، گفت: امام رضا در ایران عاملی برای وحدت است که می توان با پراکنده کردن عطر رضوی در جامعه ایران و جهان با هم متحد و سپر آهنینی در برابر هجمه های دشمنان اسلام شد.
امام جمعه تربت جام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی شرف الدین جامی الاحمدی، امام جمعه اهل سنت تربت جام امروز در نشست علمی «سبک زندگی اسلامی، همدلی و هم زبانی» با محور امام رضا(ع) که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: وحدت و مسالمت آمیز زندگی کردن از ثمرات دین مبین اسلام است که مسلمانان باید در کمال تعامل، اتفاق و اتحاد زندگی کنند تا در سایه حاکمیت امنیت، نوامیس و کیان نظام و اسلام حفظ شود.

 


وی تصریح کرد: امنیت در سایه وحدت محقق می شود البته وحدتی که عملی باشد نه شعاری، که بهترین الگو در این زمینه حضرت محمد مصطفی(ص) است که با ایجاد حکومت اسلامی بین مردم اتحاد ایجاد کردند ایشان با برپایی حکومت اسلامی در مدینه منوره اخوت اسلامی برقرار کردند که در سایه این اخوت مهاجرین و انصار با یکدیگر برادر شدند.

 


مدیر مدرسه علمیه احمدیه خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی تواند یک سنی را متهم کند که مخالف ائمه اطهار(ع) است چنان که هیچ کس نمی تواند شیعه را متهم کند که خلاف پیامبراکرم(ص) عمل می کند.

 


تمرکز بر مشترکات شیعه و سنی


وی که در جمع ائمه جمعه اهل تسنن و شیعه سخن می گفت، ادامه داد: برما است که برای حفظ وحدت و یکپارچگی اصول و مشترکات بین خود را رعایت کنیم و فروع را کنار بگذاریم و مسائل تفرقه انگیز را بین عوام مردم مطرح نکنیم.

 


مولوی جامی الاحمدی بیان کرد: هر یک از ائمه اطهار(ع) در علم، عرفان، ادب و اسلامیت الگوی اهل سنت هستند، چهار فرقه اهل سنت به این عرفا به ویژه امام حسین(ع)، امیرمؤمنان و امام رضا(ع) ختم می شود.

 


وی با اشاره به غلو درباره اهل بیت(ع) گفت: بعضی از مداح
ان و شعرای مذهبی شیعه و سنی گاهی در مدح ائمه مسائلی را مطرح می کنند که در آن صفات الهی به اهل بیت و علمای اهل سنت نسبت داده می شود، در نتیجه در عده ای که شنونده هستند نسبت به شیعیان شک و تردید ایجاد می شود.

 


امام جمعه اهل سنت تربت جام افزود: با توجه به تأکیدات فراوان رهبر انقلاب، مراجع و مجتهدان باز هم شاهد غلو در مدح ذاکران اهل بیت هستیم که باید جلوی آن ها گرفته شود که مبادا فردی در سخنان آنان برخیزد و بین مردم ایجاد اختلاف شود.

 


معنویت در مشهدالرضا باید هویدا باشد

مدیر مدرسه علمیه احمدیه در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: با توجه به این که امام رضا(ع) مظهر وحدت مذاهب و فرق اسلامی است بنابراین معنویت مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران باید از تمام نقاط شهرش هویدا باشد تا فرصتی برای اعمال ناروا در آن یافت نشود.

 


مولوی جامی الاحمدی خاطرنشان کرد: برخی رفتارهای نادست چون بدحجابی، سوء استفاده کسبه و سایر آن خاطره ناخوشایندی در اذهان مردمی که از اقصی نقاط جهان برای بهرمندی از فیوضات معنوی به مشهد مشرف می شوند، ایجاد کرده و آنان را تشرف مجدد ناامیدشان می کند.

 


امام جمعه اهل سنت تربت جام عنوان کرد: در تربت جام وحدت به خوبی حاکم است، نحوه زندگی و اتحاد مردم در تربت جام قابل تحسین است، تایباد و خواف هم که اکثر جمعیت آن اهل تسنن هستند نیز از وحدت بالایی برخوردار هستند.

 


وی ابراز کرد: اکنون که کفار با تمام مخالفان برای رسیدن به منافعشان در تقابل با اسلام متحد شده اند و یک صدا با روش های گوناگون به مقابله با اسلام برخاسته اند، مسلمانان می توانند باوجود عوامل بسیار وحدت آفرین با یکدیگر متحد شوند و با چنگ زدن به حبل الله و عبرت از گذشتگان در ترویج کارهای نیک کوشا باشند.

 

مولوی جامی الاحمدی تأکید کرد: باید با چنگ زدن به قرآن کریم و عترت، تفکری عملی و شعاری در تهاجم با کفار ایجاد کرد که یکی از عوامل وحدت زا در جامعه اسلامی الگوگیری از سیره ائمه است که در ایران چه کسی بهتر از امام رضا(ع) می تواند عامل این وحدت باشد.

 


وی بر اتحاد و هوشیاری شیعه و سنی تأکید کرد و افزود: امام رضا(ع) مظهر وحدت مذاهب و فرق اسلامی است و کسی نمی تواند این کیمیای الهی که نظام به شدت به آن نیازمند است را انکار کند، بنابراین با پراکنده کردن عطر رضوی در جامعه ایران و جهان می توان با هم متحد و سپر آهنینی در برابر دشمنان اسلام شد.

 


مدیر مدرسه علمیه احمدیه ابراز کرد: امام رئوفی که هم فرزند پیامبر(ص) و هم عالم آل محمد(ص) است، را می توان الگوی وحدت جامعه قرار داد، امامی که پیروی از ایشان چه مسلمان و چه غیر مسلمان را به نقطه انسانیت می رساند.

 


محورهای وحدت در سیره رضوی


وی با بیان این زندگی پرافتخار حضرت رضا(ع) در خصوص وحدت آفرینی دارای محورهای متعددی است که می تواند برای جوامع اسلامی الگو قرار گیرد، عنوان کرد: سعه صدر و قدرت تحمل اندیشه های گوناگون، ادبیات وحدت آفرین و رفتار سخاوتمندانه ایشان، تواضع و فروتنی در برخورد با وزرا و خدمتکاران، احترام به بزرگان دین، اصحاب و یاران پیامبر(ص)، تصمیمات آن حضرت از جمله تصمیم برای سفر به خراسان و پذیرفتن ولایتعهدی، حضور ایشان در خراسان برای ایجاد وحد و، شهادت و مرقد ایشان در ایران از عواملی است که می تواند برای ما الگو شود.

 


یادآور می شود؛ نشست علمی «سبک زندگی، همدلی و هم زبانی» با محور امام رضا(ع) با حضور جمعی از عالمان، فرهیختگان فرهنگی، ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع امروز در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات