۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۸۲۳۲۲
با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور؛

سال تحصیلی حوزه علمیه ولی‎عصر بناب فردا آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی از آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب در اول شهریور ماه خبر داد.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام علیرضا رضوی، معاون تهذیب و فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب در اول شهریور ماه خبر داد.
 
وی افزود: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب عصر فردا با حضور حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امام جمعه بناب، و تولیت حوزه علمیه بناب، مدیران حوزوی و جمعی از مسؤولان استانی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که حدود 500 طلبه پایه های یک تا 10 این مرکز علوم اسلامی سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: امسال کلاس های درسی حوزه علمیه بناب به نسبت سال‌های گذشته چند هفته زودتر دایر شده تا طلاب بتوانند بیش از پیش از اساتید حوزوی و فرصت های تحقیقی و پژوهشی بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که 100 طلبه ورودی جدید امسال در حوزه علمیه بناب پذیرش شده اند، گفت: سال تحصیلی ورودی‌های جدید این مرکز علوم اسلامی نیز همزمان با دیگر پایه های تحصیلی آغاز خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در ادامه از برگزاری دوره تربیتی و اخلاقی «ضیافت ملکوت» به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور با حضور تعدادی از طلاب منتخب سراسر کشور در بناب خبر داد و اظهار داشت: این دوره تربیتی که ویژه طلاب پایه‌های 2 تا 6 بوده، از دهم مرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه داشت.

 

وی با اشاره به این‌که هدف اصلی این دوره آموزشی آشنایی طلاب با ذی طلبگی و آمادگی آنان برای حضور در عرصه های تبلیغی بوده است، ادامه داد: این دوره تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی در دو بخش مقدماتی و تکمیلی برگزار شد که شرکت کنندگان در بخش مقدماتی با مباحثی چون آداب استاد و شاگردی، تربیت نفس، آداب در رفتار، گفتار و چگونه معاشرت آشنا شدند.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که 15 طلبه جدید نیز در مرکز تخصصی سطح سه حوزه علمیه بناب پذیرش شده اند، تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تخصصی حوزه علمیه بناب، فرصت ادامه تحصیل در سطوح عالی برای طلاب بناب فراهم شده که همین مسأله مانع هجرت طلاب به قم و مشهد و یا تبریز می شود.

 

گفتنی است، شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) این شهرستان مشغول فراگیری علوم دینی و اسلامی هستند./854/ت302/ب

ارسال نظرات