۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۲۸۹
در قالب کاروان زیر سایه خورشید؛

خادمان امام رضا میهمان آستان مشهد اردهال شدند

خبرگزاری رسا ـ کاروان زیر سایه خورشید، خادمان حرم مقدس ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) سفیران مشهد الرضا به مشهد اردهال کاشان رسیدند و میهمان سلطانعلی ابن امام باقر(ع) شدند.
حجت الاسلام جواد مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام جواد مهدوی، روحانی کاروان زیر سایه خورشید جمعه شب در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که حرکت کاروان زیر سایه خورشید دارای پشتوانه روایی است و صرفا سلیقه ای نیست، گفت: اهل بیت(ع) به افراد سالخورده، زیارت از راه دور را سفارش می کنند.

وی افزود: امام رضا(ع) به شخصی که در مدینه حضور داشت تأکید می کند برای زیارت اباعبدالله(ع) به بالای پشت بام رفته و به ایشان سلام داده که این روش در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد.

 

صِرف زیارت امام رضا کفایت نمی کند، بلکه باید نسبت به ایشان معرفت پیدا کرد

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید، افرادی که بیمار بوده و عذری دارند و توان رفتن  به زیارت ائمه(ع) ندارند، می توانند از راه دور دل خود را به آن بزرگواران پیوند بزنند، گفت: کاروان های زیر سایه خورشید با این هدف ایجاد شده است که تمام شهرهای ایران به منزله صحن مبارک رضوی باشد.

 

روحانی کاروان زیر سایه خورشید با بیان این که افرادی بوده اند که از راه دور به امام رضا(ع) سلام داده و علی بن موسی الرضا(ع) هنگام مرگ بر بالین آنها حاضر شده است، گفت: اعتقاد ما بر این است که از راه دور نیز می توان ارتباطی معنوی با امام رضا(ع) برقرار کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: صِرف زیارت امام رضا(ع) کفایت نمی کند، بلکه باید نسبت به ایشان معرفت پیدا کرد و آن بزرگوار را شناخت.

 

وجود معرفت و محبت موجب اطاعت می شود

وی با اشاره به این که در شهرستان کاشان فعالیت های محتوایی و مطالعاتی در راستای شناخت کودکان و نوجوانان از امام رضا(ع) صورت می گیرد، گفت: باید از طریق اهدای کتاب داستان به فرزندان مقدمات شناخت از امام رضا(ع) را برای کودکان فراهم کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این که محبت در سایه معرفت است، گفت: اگر شناخت نسبت به امام رضا(ع) انجام شود، محبت ایجاد می شود و اگر معرفت و محبت وجود داشته باشد، اطاعات به وجود می آید.

 

روحانی کاروان زیر سایه خورشید گفت: ضمن زیارت امام رضا(ع) از را دور و نزدیک، باید سیره و اخلاق امام رضا(ع) را شناخت تا از برخورد ایشان با همسایه، فرزندان و خانواده مطلع شد و از آن الگو گرفت.

 

شایان ذکر است، کاروان زیر سایه خورشید، خادمان حرم مقدس ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) سفیران مشهد الرضا بعد از ورود به کاشان و حضور در گلزار شهدای دارالسلام این شهرستان و نماز جمعه کاشان در مسیر حرکت خود به کربلای ایران مشهد اردهال کاشان و آستان علی بن باقر(ع) به روستاهای حسنارود، علوی و نشلج کاشان رفته تا سلام مردم این خطه را به محضر امام رئوف شان برسانند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات